מהומה במשפט המחבל

"איך אדם יורה בשני אנשים בני 70?"; המחבל מפיגוע האוטובוס הורשע

מהומה בבית המשפט בעת הרשעתו של המחבל שרצח 3 אנשים, לפני 8 חודשים, בפיגוע ירי ודקירה באוטובוס בארמון הנציב. "לו היה נהוג בישראל עונש מוות, זה היה עונשו", אמר התובע (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פינוי הגופות לאחר הפיגוע באוטובוס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שני) את בלאל אבו גנאם בן 21, תושב ג'אבל מוכבר, שביצע יחד עם מחבל נוסף, בהאא עליאן, ב-13.10.2015, את הפיגוע הרצחני באוטובוס בארמון הנציב בו קיפדו את חייהם באכזריות שלושה יהודים, אלון אנדריי גובברג, חביב חיים וריצ'רד לייקין הי"ד, ובנוסף נפצעו שלושה באורח קשה.

על פי המתואר בכתב האישום, לאחר מספר דקות נסיעה בהם עלו כשנים עשר נוסעים לאוטובוס, החל אבו גנאם לירות למוות בנוסעי האוטובוס ובהאא דקר אותם במטרה לרוצחם נפש. לאחר שאזלו הכדורים מאקדחו של אבו גנאם, ולהב הסכין נשבר בגופו של ריצ'רד לייקין הי"ד, החל אחד מהמחבלים לחנוק את אחד הנוסעים במטרה לרוצחו. בשלב הזה הגיעו לזירה כוחות הבטחון והגעתם למקום מנעה את המשך הקטל.

במהלך הדיון היום, בו כאמור הורשע המחבל, פתח נהג האוטובוס בצעקות לעבר המחבל: "איך בן אדם יורה בשני אנשים בני שבעים? איך?". אני זוכר שהמחבל התווכח איתי על כרטיס מעבר ואז ירה בשני אנשים מבוגרים. זו תמונה שלא עוזבת אותי - קרא בכאב הנהג ישראל זקן.

התובע במשפט אמר, כי "לו היה נהוג בישראל עונש מוות, זה היה עונשו של המחבל". עונשה של המפלצת הרצחנית ינתן במועד אחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר