סוער ברמת שלמה

רבני 'העדה החרדית' במחאה על ביזוי הרב דב אהרון זלזניק

רבני 'העדה החרדית' ורבני שכונת רמת שלמה בירושלים מפרסמים מכתב מחאה נגד ההתנכלות לרב השכונה הגאון רבי דב אהרון זלזניק, בשל השתייכותו ל'פלג הירושלמי' • בפנים: המכתב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המחאה (צילומסך)

רבני 'העדה החרדית' ורבני שכונת רמת שלמה בירושלים מפרסמים מכתב מחאה נגד ההתנכלות לרב השכונה הגאון רבי דב אהרון זלזניק, בשל השתייכותו ל'פלג הירושלמי'.

הרב זלזניק, מראשי ישיבת 'מאור התלמוד' - רחובות, משמש כרב בית הכנסת 'ערוך לנר'. בשנתיים האחרונות הוא החל לפעול נגד "גזירת הגיוס" ואף השתתף בכינוס של הפלג הירושלמי באולמי תמיר.

מקורביו מספרים כי נכנס למעונו של הגר"ש אוירבך מספר פעמים ושמע את השקפתו על גזירת הגיוס והחל לפעול לפיה.

לטענת מקורביו, מאז השתתפותו בכינוס ב'תמיר', החלה סדרת התנכלויות מצד גבאי בית הכנסת נגד הרב זלזניק, כאשר בין היתר מנעו ממנו למסור את דרשת 'שבת מברכים' אותה מסר בתוקף תפקידו וכן מנעו ממנו, לטענתם, לקבל עליות לתורה.

במהלך דרשת שביעי של פסח שהתקיימה בבית הכנסת ניסו למנוע את המשך הדרשה כשהם זועקים קריאות גנאי לעברו של הרב זלזניק. השיא הגיע בליל שביעי של פסח כשהרב זלזניק קיים בביתו כינוס לבחורים שאינם מתייצבים, במהלכו, לטענת המקורבים, הושלכו אבנים אל חלונות ביתו.

בצעד נדיר החליטו רבני העדה החרדית להצטרף למחאה על כבודו של הרב זלזניק שכאמור לא משתייך לעדה החרדית, אך שותף למאבק הפלג הירושלמי נגד גזירת הגיוס ולדרכו של הגר"ש אוירבך.

תחת הכותרת "אוי להם מעלבונה של תורה, מחאה גדולה", מובא מכתבו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס, שכתב: "הריני מצטרף למחות על זילותא דרבנן שמבזים את הגאון רבי אהרון זאלאזניק שליט״א ואוי למבזי תלמיד חכם שאין רפואה למכתו, ויחזרו בתשובה שלימה תיכף".

כמו כן מובא מכתבו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, שכתב: "נמסר לנו על הגאון המפורסם לתהילה מיחידי סגולה מראשי ישיבת מאור התלמוד הגאון רבי דב אהרון זלזניק שליט"א שמבזים ורודפים אותו, עד שבליל שביעי של פסח זרקו אבנים, אוי לדור שכך עלתה בימיו. וכדי שלא נהיה שומעין זילותא דרבנן ולא מוחים, אנו מוחים בכל תוקף נגדם, שעונש מבזה ת"ח חמור מאוד ומצוה לרבני ישראל להצטרף למחאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר