הילרי קלינטון: הטבח באורלנדו - ג'יהאד איסלאמי

המועמדת הדמוקרטית נמנעה אתמול מלכנות את הטבח "איסלאם קיצוני" אך היום, אחרי מתקפה של דונלד טראמפ, קשרה בין הירי לג'יהאד. "ארה"ב עומדת מול אידיאולוגיה מעוותת", אמרה בנאום בקליבלנד

אורלי אזולאי, ynet | כיכר השבת |
הילרי קלינטון (צילום: שאטרסטוק)

הנאום הראשון של הילרי קלינטון לאחר הטבח באורלנדו נועד לא רק להציג את תוכניתה להילחם בדאעש אם תבחר לנשיאה אלא גם, ואולי בעיקר, להוכיח לאמריקה שהיא לא בדיוק ממשיכת דרכו של ברק אובמה כפי שמנסה לומר עליה בהשמצה היריב שלה, דונלד טראמפ.

המועמד הרפובליקני קרא לה אתמול (יום א') לפרוש מהמרוץ משום שלא השתמשה במילים "איסלאם קיצוני" כדי לתאר את הירי. היום היא לא היססה ואמרה שהטבח הוא תוצאה של "הברבריות של הג'יהאד האיסלאמי". בנאום בקליבלנד אמרה קלינטון כי המתקפה מראה את הצורך שבהבסת דאעש וכי ארה"ב עומדת מול "אידיאולוגיה מעוותת ופסיכולוגיה מורעלת" שמשפיעה על "זאבים בודדים".

יום לאחר הטבח הקשה ביותר שידעה ארה"ב אמרה קלינטון: "אני יודעת שהרבה אמריקנים שואלים איך זה אפשרי שמישהו שכבר היה על הרדאר של ה-FBI עדיין היה יכול לבצע מתקפה כמו זאת באורלנדו. אנחנו צריכים לראות מה החקירה תגלה ומה צריך לשפר". היא קראה לפעול למען הסרת התכנים של דאעש מהאינטרנט. היא אמרה שהיורה עומאר מאטין מת, אך "הווירוס שהרעיל את מוחו נשאר חזק מאוד ואותו אנחנו חייבים לתקוף".

קלינטון לא נקבה בשמו של טראמפ אבל דבריה היו מכוונים ישירות אליו. "אין מקום ברחובות שלנו לנשק שמיועד לשדה הקרב", היא אמרה. הילרי הדגישה מה שהיא אומרת כבר זמן רב: אם הנשק בארה"ב לא היה חופשי למכירה הטרוריסטים, בעיקר כאלה שנמצאים על הראדאר של ה-FBI, לא היו יכולים לרכוש אותו ולבצע מעשי טרור. "איסור מכירת נשקים כאלה ללא פיקוח יציל חיים".

אובמה לא בטוח אם דאעש מאחורי הפיגוע (הבית הלבן)

הפיגוע באורלנדו הצית בארה"ב לא רק את רגשות התסכול והזעם בעקבות רציחתם של חפים מפשע, אלא העלה לשיאים חדשים את הקרב שמתנהל במרוץ לנשיאות. במסדרונות הפוליטיים יש התנגשות בין שתי תפיסות עולם מנוגדות: אובמה, קלינטון והדמוקרטים מאמינים כי אסור להצביע על המוסלמים כאחראים לטרוריסטים, לחוקק חוקים להגבלת מכירת הנשק. מולם, טראמפ והרפובליקנים מתנגדים להטיל פיקוח על מכירי נשק ודוחפים לכנות את מבצעי הפיגועים מסוגו של מאטין "טרור איסלאמי".

טראמפ הפנה היום אצבע מאשימה לעבר הקהילה המוסלמית, שלטענתו לא מדווחת על מוסלמים מועדים לפורענות כמו המחבל עומאר מאטין שרצח 49 בני אדם. "הרבה אנשים שהכירו אותו, כמו גרושתו, חשבו שהוא מטורף ושמשהו כזה עלול לקרות", אמר טראמפ ל- CNN. "מסיבה כלשהי הקהילה המוסלמית לא מדווחת על אנשים כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר