בהלה בדרום

מטוס קרב צה"לי הטיל תחמושת מעל הישוב הבדואי

מטוס F-16 יצר אתמול פאניקה כשהטיל תחמושת ומכלי דלק מעל בתי תושבים בישוב בדואי בדרום. בכפר הבדואי טוענים כי מטוס הקרב לא היה מעז לפרוק כך תחמושת מעל ישוב יהודי (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התחמושת שהוטלה (צילום: ג'ומעה טמטאוי, ynet)

מטוס F-16, מטוס קרב צה"לי, יצר אתמול (שני) בצהריים פאניקה רבה כשהטיל תחמושת ומכלי דלק מעל בתי תושבים בישוב בדואי בדרום.

הסיבה: קשיים טכניים בתפקודו אילצו את צוות חיל האוויר ששהו בו לבצע נחיתת חירום באזור, וכחלק מהנוהל השגרתי במקרים שכאלה הם הטילו ממנו במכוון תחמושת ומכלי דלק, כדי להפחית את הסיכון שבנחיתה כזאת.

לרוע המזל של תושבי הכפר הבדואי אל-באגר, התחמושת ומכלי הדלק נפלו מעל בתי המגורים. אף שלא היו נפגעים, ניתן להבין את עוצמת הבהלה שנוצרה במקום. בפועל, הנחיתה עצמה חלפה בשלום והתבצעה בבסיס סמוך.

ג'ומעה טמטאוי, תושב הכפר, תיאר כי "בסביבות השעה 16:30 נפלו שני מכלי דלק בתוך הכפר, במרחק של מטרים ספורים מהבית שלי. בטווח של מאות מטרים ממני גם נחתה פצצה. האנשים נבהלו ולא הבינו מה קרה בשטח ומה היה. כל האזור היה מלא בילדים. התושבים לא הבינו למה אנשי צבא הגיעו לשטח, כי הם לא שוחחו עם אף אחד".

"שאלתי קצין צה"ל מה קרה", ממשיך טמטאוי לספר, "אבל הוא רק הסכים להגיד 'אחר כך נדבר איתכם'. זה דבר מזעזע, אני לא חושב שאם דבר כזה היה קורה בבאר שבע הם היו מתנהגים ככה. הם לא התייחסו לזה כאילו זה נפל בשטח מיושב. אני בטוח שזה כמובן לא קרה בכוונה, אבל שיסבירו לנו מה קרה. בגלל שזה בדואים בפזורה בנגב אז זה לא מעניין אף אחד. זה מקום עם משפחות, לא שטח אש. באותה מידה מיכלי התחמושת והדלק יכלו ליפול במדרשת שדה בוקר, של היהודים".

מצה"ל נמסר: "הכול בוצע לפי הנהלים, הנושא נמצא בתחקיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר