עבריינים פלסטינים הציתו שריפה בבית הכלא ונפגעו

עברייני רכוש פלסטינים הציתו אמש שריפה בכלא שיטה בצפון, בו הם שוהים. בשריפה נפגעו שלושה אסירים פלסטיניים ושני סוהרים שנלחמו בלהבות האש ומנעו את התפשטותה לאגפים נוספים (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תא בכלא. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אסירים פלסטינים הכלואים בבית הסוהר 'שיטה', הציתו אמש (שני) אש באחד מהתאים. כתוצאה מכך, נזקקו שני סוהרים - שעסקו בפעולות חילוץ וכיבוי - ושלושת האסירים המציתים, לטיפול רפואי אותו קיבלו בבית החולים 'העמק'.

כשהבחינו הסוהרים בשריפה, הם הצטיידו מיד באמצעי כיבוי, לבשו ביגוד תואם, נכנסו לתא הבוער, חילצו את שלושת האסירים שסבלו משאיפת עשן וכיבו את האש שכבר הספיקה להתפשט באותו תא ואף איימה להתפשט לשאר האגף.

יצויין, כי שלושת האסירים הללו - תושבי השטחים - נשפטו ל-4 עד 8 שנים בגין עבירות פליליות, כמו שוד ועבירות רכוש, ומאחורי כל אחד מהם כבר כמה מאסרים.

מפקד בית הסוהר 'שיטה', אומר הבוקר בתום תחקיר ראשוני, כי "לולא הפעולה המהירה, המקצועית והנחושה של סגל בית הסוהר, היה נגרם אסון גדול שהיה גובה חיי אדם". כידוע, 'שיטה' (המוכר בשמו הקודם - 'שאטה') הוא בית הסוהר הפלילי הגדול ביותר במחוז צפון, עם 560 אסירים הכלואים בו ו-240 אנשי סגל וסוהרים.

בענין זה, מוסרת משטרת ישראל, כי השריפה שפרצה באחד התאים בכלא שאטה, גרמה לפציעת שלושה אסירים, כשאחד במצב בינוני והשניים האחרים במצב קל. כמו כן, שני סוהרים שנכנסו לתא כדי לחלץ את האסירים, נפגעו גם הם משאיפת עשן. כל הפצועים פונו לקבלת טיפול בבית חולים 'העמק'. המשטרה אספה ממצאים בזירה, וחקירת הארוע - בעיצומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר