"סיכמתי איתו שיתחיל שידוכים"

ראש הישיבה והחברים נפרדים משמעון לסרי ז"ל שטבע

בישיבה באשדוד בה למד הבחור שטבע למוות בערב שבת האחרון בחוף הים - שמעון יוחאי לסרי ז"ל, בנו של הרב מיכאל לסרי - מתקשים להתאושש מהאסון הכבד: "מתחזקים, לעילוי נשמתו" (חרדים)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
הרב מאיר מוגרבי (צילום: אליהו שושן)

בישיבת 'כנסת ישראל', בה למד הבחור שמעון יוחאי לסרי ז"ל - בנו של הרב מיכאל לסרי - שטבע למוות בערב שבת האחרון בחוף הים באשדוד, לא מעכלים את האסון הכבד שניחת עליהם.

ראש הישיבה הרב מאיר מוגרבי, אומר בשיחה ל"כיכר השבת": "קיבלנו את האובדן של שמעון יוחאי בהלם מוחלט. זו גזירת שמים, לפתע פתאום, ללא שום הכנה מוקדמת. המסר הוא, שהקב"ה רוצה מאיתנו חיזוק. 'אחד מהחבורה שמת, תדאג כל החבורה'".

ראש הישיבה מספר על החיזוק הגדול בישיבה לעילוי נשמתו של שמעון ז"ל: "כל הישיבה, ברוך ה', כולל האברכים, כל אחד קיבל על עצמו מכתב קבלות, מלבד ש"סים שלמים ומשניות - לעילוי נשמתו". הוא מספר ומוסיף, "הקב"ה רוצה מאיתנו חיזוק, כל אחד לפי כבודו, וזה מה שעשינו בשביל להסיר חרון אף ולקרב את הגאולה".

"קשה לדבר על הבחור בלשון עבר", מציין ראש הישיבה, "סיכמתי איתו שאחרי חג השבועות יתחיל לשמוע 'שידוכים', ושמעון הלך לטבול ולהתקדש. ניסו להניא אותו למקומות אחרים, אבל 'מקום שאדם צריך לילך, מוליכין אותו'".

שמעון יוחאי לסרי ז"ל

על מידותיו הטובות של שמעון יוחאי ז"ל, אומר ראש הישיבה הרב מוגרבי, כי "הוא היה אהוב על כולם, כולו חסד ונתינה. כל כולו היה עזרה לזולת, בכל תחום אפשרי. מעולם גם לא ראינו אותו כועס, תמיד מחייך. כולם רצו להיות בקרבתו. כשפעם העברתי אותו לחדר אחר, היה צער לכל חבריו בחדר הקודם על כך שהוא עוזב אותם".

ראש הישיבה מוסיף ומספר ל"כיכר השבת" על המצב הנוכחי בישיבה: "בחורים מתחזקים יותר ולומדים יותר, לעשות נחת רוח לקב"ה ולעילוי נשמתו של שמעון יוחאי. קשה לומר את זה, אבל זה מבחן שהישיבה עומדת בו כעת. הישיבה עברה שלוש מלחמות בעיר אשדוד, ומעולם לא פסקה התורה מהישיבה. כל בני הישיבה עובדים עכשיו על חיזוק באמונה וביטחון. זהו הניסיון הקשה ביותר, שחבר ותלמיד נפרד מאיתנו ללא שום הכנה. הוא כבר התכונן לחג השבועות ועזר גם לנו להתכונן, אולם לצערנו נודעה לנו במוצאי החג בשורת האיוב".

"אני אומר לכל התלמידים", מספר ראש הישיבה, "שזה קשה, אבל זה הניסיון. הקב"ה רוצה מאיתנו שנתחזק ואנחנו צריכים לעמוד בניסיון הזה. בחור שומע כל היום בישיבה שיעורים באמונה והשקפה, עכשיו הגיע אלינו ניסיון קשה. כולם שבורים, אבל כולם מתחזקים ומקבלים קבלות לעילו נשמתו".

הרב מיכאל לסרי בראיון מרגש על בנו שטבע למוות: "זה כמו עקידת יצחק"

נתנאל ואליהו שושן, חבריו של שמעון יוחאי ז"ל, מספרים ל"כיכר השבת" על החבר שאבד: "שמעון יוחאי היה בחור שאהוב על כולם. היה עוזר לכל הבחורים בישיבה, מחייך לכולם, זורק מילה טובה לבחור שהיה זקוק לזה. קיבלנו בהלם מוחלט את האובדן שלו, אנחנו עדיין לא מעכלים את זה".

"ביום שישי", מספרים החברים, "שמעון יוחאי רצה ללכת לטבול וכולם אמרו לו שלא כדאי, אבל הוא התעקש להתקדש לפני השבת והחג. כששמענו שהוא טבע וזקוק לרחמי שמיים, כל השבת והחג התפללנו לרפואתו, אך בסופו של דבר בצאת החג, שמענו את הבשורה הקשה. כולנו בישיבה לא עיכלנו את זה. כששמענו את הבשורה פרצנו בבכי רב. בהלוויה שלו, חלקנו נצרך לטיפול רפואי".

החברים מדגישים: "אין לנו לערער אחרי חשבונות שמיים והכל זה גזירות. אנחנו בישיבה, כל אחד קיבל על עצמו קבלות יוצאי דופן לעילוי נשמתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר