זוועה מול המצלמה

צפו: בשידור חי - המחבל קילל ורצח את השוטר הצרפתי

הג'יהאדיסט לארוסי אבלה, שרצח קצין משטרה בכיר ואת זוגתו - וצילם את הכול בשידור חי בפייסבוק, אמר בסרטון המצמרר: "אוי אומה איסלאמית, איך הגעת למצב הזה?". מחקירת הרצח עולה כי היה תחת עינה של המשטרה שנים, התאמן ברצח חיות, והפציר במנהיגיו: "צריך להתחיל את העבודה" (בעולם)

המחבל בשידור חי (צילום מסך)

פיגוע בשידור חי בפייסבוק: בסרטון שפורסם בסוכנות "אל אעמאק" המזוהה עם דאעש נראה הג'יהאדיסט הצרפתי לארוסי אבלה נשבע אמונים לארגון הטרור - בזירת הרצח שבה דקר למוות קצין משטרה בכיר ואת בת זוגו. "המילים הראשונות שלי מהללות את אל-בגדדי", אמר על מנהיג דאעש, בתחילת הסרטון שאותו שידר בפייסבוק, בעת שהיה בזירת הרצח. מחקירת מקורביו עולה כי המחבל נשבע לפני חמש שנים כי "יצוד כופרים" ואף התאמן בשיסוף גרונות ארנבות.

משטרת צרפת איתרה לאחר מכן את רשימת המטרות שהכין הרוצח לארוסי אבלה, ובה שמות של ראפרים, עיתונאים, קציני משטרה ואישי ציבור. אבלה, בן 25, ארב לז'אן-בפטיסט סאלביינג', קצין משטרה בכיר ששב מעבודתו והיה בבגדים אזרחיים, בביתו במגננוויל שליד פריז ודקר אותו למוות בבטנו תשע פעמים. שכניו של השוטר הזעיקו את הרשויות, וכשהכוחות הגיעו אל הבית הרוצח צעק כי הוא מחזיק בבני ערובה.

לאחר שהזכיר את מנהיג דאעש, נשמע אבלה אומר בסרטון: "המילים הראשונות שלי מופנות לאומה האיסלאמית. אוי אומה, מה קרה לך, איך הגעת למצב זה? אומה שהנהיגה את העולם והיום לא מייחסים לה חשיבות, התרחקת מחוקי אללה וקללת אללה נפלה על צווארך".

הכוחות הקיפו את הבית, כשהרוצח בפנים יחד עם בת זוגו של השוטר ג'סיקה בת ה-36, שעובדת במשרד הפנים הצרפתי, ובנו בן השלוש מתיו. הרוצח סירב לנהל משא ומתן עם הכוח המשטרתי המיוחד, ושכנים ועדי ראייה מסרו כי הם שמעו "ביטויים איסלאמיים" מפי החשוד, בהם "אללה אכבר". לאחר שלא עלה בידי הכוחות לשכנע את הרוצח למסור לידם את האישה והילד מתיו, הם פרצו אל הבית והרגו את השובה. האישה נמצאה ללא רוח חיים והילד חולץ בשלום. דובר במשרד הפנים הצרפתי מסר כי הילד "בהלם, אבל לא נפגע" בתקרית הקשה.

גורמי חקירה צרפתיים שראו את הווידאו שצילם המחבל סיפרו שהוא התלבט מה לעשות עם בנם הפעוט של בני הזוג. עוד נמסר כי שני אנשים שהיו מקורבים לאבלה נעצרו על ידי המשטרה.

בינתיים קיבלו שוטרים בצרפת הוראה לשאת נשק כל הזמן - ולא רק בזמן המשמרות. זה בעקבות פניית המשטרה לשר הפנים. עד כה האישור לשאת נשק באופן קבוע היה אך ורק בזמן חירום, אך לאור המתיחות הגבוהה במדינה ישאו השוטרים כלי נשק בכל זמן עד 26 ביולי.

התאמן על שיסוף גרונות ארנבות

אבלה היה תחת עיני המשטרה הצרפתית במשך שנים. גורם משפטי בצרפת אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי כבר בשנת 2011 התגלה כי אבלה נהג להתבטא באופן קיצוני, אך הרשויות לא ראו בו איום מיידי. באותה שנה, לאחר שנעצר בעקבות סיועו לג'יהאדיסטים להגיע לפקיסטן, אבלה איים על עורך דין כי "יכרות את ראשו".

בחקירת מקורביו של אבלה עלה כי בהמשך כתב לאחד ממנהיגיו בתא הטרור שאליו הצטרף במדינה כי "חייבים להתחיל את העבודה". כאשר נשאל אבלה מה בדיוק הייתה כוונתו השיב: "צריך לצוד את כל הכופרים".

במאי 2011 נעצר אבלה ובספטמבר 2013 נגזרו עליו שלוש שנות מאסר. במהלך חקירתו באותה התקופה עלה כי בשנת 2010 לקח חלק במחנה אימונים ביער שבו בין היתר למד לשסף גרונות של ארנבות והתאמן לא מעט על כך, במסווה של הכנות לשחיטת כבשים לרגל עיד אל פיטר. "זה הפחיד אותי לחשוב שיכול להיות שאני מלמד הקרבת חיות לאנשים שיכול להיות שיום אחד ישתמשו בטכניקות כדי לסוף גרונות של בני אדם", אמר בהמשך המאמן של אותו המחנה לחוקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר