אובמה נגד טראמפ: "הוא לא אמריקה שאנחנו רוצים"

נשיא ארצות הברית התייחס למועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית - דונלד טראמפ, ואמר כי ההתבטאויות הגזעניות והמפלות של טראמפ נגד המוסלמים אזרחי ארה"ב הן "לא אמריקה שאנחנו רוצים" (חדשות)

ברק אובמה (צילום: שאטרסטוק)

אובמה נגד טראמפ: נשיא ארצות הברית התייחס היום (שלישי) למועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית - דונלד טראמפ, ואמר כי ההתבטאויות הגזעניות והמפלות של טראמפ נגד המוסלמים אזרחי ארה"ב הן "לא אמריקה שאנחנו רוצים".

דבריו של מגיעים על רקע האשמות שהטיח טראמפ במוסלמים בארצות הברית לאחר הפיגוע הרצחני במועדון באורלנדו ועל רקע קריאותיו של טראמפ לאסור על כניסת מוסלמים לארה"ב. בהצהרה שנתן אובמה לאחר פגישה עם המועצה לביטחון לאומי בארה"ב אמר אובמה כי אמריקה הוקמה על בסיס חופש הדת ובאמריקה לא עורכים מבחני דת. לדבריו הצהרות כאלה גורמות למוסלמים-אמריקנים לחוש שהממשל האמריקני בוגד בהם.

"אנחנו שומעים שפה שמסמנת מהגרים ורומזת שקהילות שלמות מדת מסוימת מעורבות באלימות. איפה הסוף של זה? אנחנו הולכים להתחיל להתייחס לכל המוסלמים-האמריקנים באופן שונה? אנחנו הולכים להציב עליהם פיקוח מיוחד? אנחנו הולכים להתחיל להפלות אותם בגלל אמונתם? האם גורמים רשמיים במפלגה הרפובליקנית באמת מסכימים עם זה?".

אובמה התייחס במרומז לביקורת של טראמפ על כך שהוא אינו משתמש במונח "טרור איסלאמי". "אם מישהו חושב שאנחנו לא מבינים מי האויבים שלנו, זה יפתיע את אלפי הטרוריסטים שחיסלנו בשדה הקרב", השיב אובמה. "אין קסם בביטוי 'איסלאם רדיקלי', זה דיבור פוליטי, לא אסטרטגיה".

"אם נידרדר למצב שבו אנחנו מציגים את כל המוסלמים כמקשה אחת או מציגים את מלחמתנו כמלחמה בדת שלמה, נעשה את העבודה של הטרוריסטים עבורם", אמר אובמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר