בג"ץ ביטל את המינויים הזמניים בבית הדין הגדול

בית המשפט העליון ביטל את המינויים הזמניים של הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף בבית הדין הגדול, כך שאם בחודש הקרוב לא ימונו דיינים חדשים, יוצר מחסור חמור (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא בית הדין הגר"י יוסף (פלאש 90)

בית המשפט העליון ביטל את המינויים הזמניים של הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף.

זה שנים ארוכות שלא מונו דיינים לבית הדין הגדול, מלבד הגאון רבי אליעזר איגרא שהושבע בשבוע שעבר, אי מינוי הדיינים מגיע בעקבות חוסר הסכמות בין המפלגות החרדיות לציונות הדתית ולארגוני הנשים. מה שהביא את הגר"י יוסף למנות דיינים זמניים לתפקיד.

אך התנועה למדינה יהודית עתרה בחודשים האחרונים לבית המשפט העליון בדרישה לחייב את הועדה לבחור דיינים קבועים. אולם בג"צ מיוזמתו החליט לאיים בביטול המינויים הזמנים באם לא ימונו דיינים קבועים למרות שזה לא הסעד שנתבקש בעתירה, אך בג"צ דחה את החלטתו פעמיים בכדי לתת הזדמנות לוועדה מינוי דיינים לבחור שבעה דיינים חדשים.

ואכן, הוועדה בחרה דיין אחד, הרב אליעזר איגרא, היו מי שחשבו שבחירתו תגרום לבג"צ להבין שיש התקדמות ולא לפסול את שישה הדיינים הזמניים.

אך בהחלט שלושת השופטים אליקים רובנשטיין, אורי שוהם ומני מזוז הוחלט כי המינויים יבוטלו בתאריך ט' בתמוז. ולמעשה עד אז יצטרכו חברי הוועדה להגיע להסכמות לבחור שישה דיינים חדשים לבית הדין הגדול.

יצוין כי עד ט' בתמוז, הוועדה למינוי דיינים צפויה להתכנס מספר פעמים, ועל פי הצפוי חברי הוועדה יסכימו להסכמות בשל החלטת השופטים.

המועדים לכינוס הוועדה כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת": יום רביעי ט"ז סיון התשע"ו (22.6.16) בשעה 11:00. יום רביעי כ"ג סיון התשע"ו (29.6.16) בשעה 11:00. יום רביעי ל' סיון התשע"ו (6.7.16) בשעה 11:00.

יודגש כי עבודת בית הדין לא פוסקת, גם אם לא יבחרו דיינים חדשים שכן יש הרכב מכהן של דיינים קבועים. הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו והדיין הקבוע החדש הרב אליעזר איגרא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר