35 שנה אחרי

לעיראקים זיכרון ארוך: "נתבע את ישראל על הפצצת הכור הגרעיני"

לפני 35 שנה, ביצע חיל האוויר את אחת מפעולותיו הנועזות ביותר, כשהפציץ את כור הגרעין העיראקי ב'מבצע אופירה'. כעת, מודיעה עיראק על כוונתה לתבוע פיצויים מישראל בגין המבצע (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בגין ראש הממשלה בנאומו ההיסטורי לאחר התקיפה ( צילום: ארכיון המדינה צילום תמונה: שאטרסטוק)

סגן יו"ר הפרלמנט העיראקי, הימאם חמודי, אומר כי עיראק מתכוונת לתבוע את ישראל ולחייב אותה לשלם פיצויים למדינתו, בעקבות ההפצצה בה השמיד חיל האוויר את הכור הגרעיני העיראקי "תמוז" בדרום מזרח בגדד לפני 35 שנה ב"מבצע אופרה".

סוכנות הידיעות הטורקית פרסמה הודעה מטעמו הקוראת "למשרד החוץ העיראקי וועדת יחסי החוץ של הפרלמנט לעורר את הנושא בזירה הבינלאומית ולהעניק לו תשומת לב, בייחוד כשמציינים 35 שנה להתקפה הישראלית נגד אותו כור גרעיני".

לדבריו, גם על האו"ם להוציא לפועל את החלטת מועצת הביטחון 487 לשנת 1981 שמעניקה לעיראק זכות לבקש פיצויים בגין אותו מבצע נגד הכור, ש"נגע בתחום של הפיתוח במדינה".

בעבר כבר היו קולות בפרלמנט העיראקי בעניין הדרישה לפיצויים מישראל בעקבות הפצצת הכור, וגם הפעם, מן הסתם, לא ייצא מכך כלום.

הדיווח על התקיפה

בפני הגשת התביעה עומדים כמה מכשולים, מאחר ועד כה עיראק לא קיבלה את הסיוע הבינלאומי הנדרש כדי לתבוע את ישראל בעניין הפצצת הכור הגרעיני. תביעה שכזו מצריכה סיוע בינלאומי, ביחוד מהמדינות החברות במועצת הביטחון, כדי שאלה יהיו ערבות לזכותה של עיראק להגיש את התביעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר