קולות מלחמה

גורם בכיר במשרד הביטחון: "לא עוד מלחמת התשה, המבצע הבא מול חמאס - האחרון"

שבוע לאחר כניסתו של שר הביטחון החדש - אביגדור ליברמן, בכיר במשרד הביטחון מאיים היום "המלחמה הבאה מול חמאס היא בלתי נמנעת, זו תהיה המלחמה האחרונה, לא עוד מלחמת התשה" (ביטחוני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

גורם בכיר מאד במשרד הביטחון אומר היום בתדרוך לעיתונאים את הדברים הבאים: "אמנם אין לנו עניין לשלוט בעזה וכל עוד אין שם אלטרנטיבה שלטונית אין לנו מה לחפש שם, אך מצד שני איננו יכולים לנהל מלחמת התשה בלתי פוסקת. לכן העימות הבא צריך להיות העימות האחרון מבחינת שלטונו של חמאס ברצועה. אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, אבל עימות עם חמאס הוא בלתי נמנע. זה איום הולך ומתמשך, הולך וגובר, ואנו צריכים להיות מוכנים וערוכים אליו".

מענין לציין, כי דווקא את החזית הצפונית רואה הגורם הביטחוני הבכיר באופן שקט יותר, ואינו צופה פריצה של מלחמת לבנון שלישית בעוד זמן קצר, בעיקר בגלל מעורבות חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה, אבל הדגיש כי צה"ל מוכן היום כפי שלא היה בעבר למלחמה כזאת אם תפרוץ, אף ששני הצדדים אינם רוצים בה. לדבריו, "התפנית הכי דרמטית שעשה הרמטכ"ל גדי איזנקוט זה במוכנות ובכשירות המבצעית של צה"ל למלחמה".

"יש עוד הרבה מה לעשות", אומר הגורם הבכיר במשרד, "אבל הצרה היא שאנו מוגבלים ביכולתנו להתאמן ולשפר את הכשירות מכיוון שחלק ניכר מסדר הכוחות של צה"ל מושקע ביהודה ושומרון. מוכנות מיידית למלחמה בכל רגע וכשירות למלחמה כזאת היא בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר