אאא

על פי נתוני סטורנקסט מכירות מוצרי הצריכה רשמו ירידה של 3.2% במונחים כספיים בחג השבועות השנה ביחס לחג בשנה שעברה. קטגוריית מוצרי החלב רשמה ירידה חדה יותר (3.6%) והסתכמה ב־196 מיליון שקל. זאת בעיקר נוכח ירידה במחיר, שלא הביאה לצמיחה כמותית במכירות מרבית המוצרים.

תנובה, מובילת השוק, רשמה ירידה חדה יותר של 8.3% ומכירותיה בחג הסתכמו ב־100.2 מיליון שקל. במעדנייה רשמה תנובה ירידה חדה אף יותר בשיעור של 11.9% בהשוואה למכירותיה בשבוע החג בשנה שעברה.

עוד עולה מהנתונים כי הסל הממוצע של מוצרי החלב בחג עמד על 131 שקל וכלל מוצרים מ־6–10 קטגוריות שונות.

המחיר הממוצע של גבינות צהובות במדף ובמעדנייה ירד בחג השנה ב־5.6% ביחס לשנה שעברה, אך לא הוביל להגברת הקנייה. מכירות הגבינה הצהובה ירדו כמותית ב־2.7% ביחס לחג אשתקד וירדו ב־8.2% כספית.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

מגמה הפוכה ניתן היה לראות רק בגבינות המיוחדות במדף ובמעדנייה, שהוזלו ב־7.7%,בממוצע, ובעקבות כך הצרכנים הגדילו את הכמות שקנו ב־14.5% והובילו לעלייה במכירות הקטגוריה ב־5.7%.

מכירות שוק מוצרי הצריכה בתקופת החג נפגעו בעיקר מקטגוריית מוצרי המזון שירדה ב־3.8% ביחס לתקופת החג בשנה שעברה. קטגוריית המשקאות ירדה ב־1.5%, וייתכן שירידה זו נרשמה בעקבות קמפיין משרד הבריאות להמרת השתייה הממותקת במים. מכירות מוצרי הטיפוח ירדו ב־1.9% ומוצרי הניקיון שמרו על היקף מכר דומה לשנה שעברה.

עדות לניסיון לצמצם הוצאות ניתן למצוא בנתונים שלפיהם נרשם בשבוע החג זינוק של 74% במכירות המעדניות של רשתות השיווק, שבהן ניתן לרכוש מוצרים בפיקוח מחירים, ביחס למכירות בשבוע שקדם לחג. זאת בעוד מכירות החלב באותה תקופה עלו ב־46%.