"לרב רבינוביץ' אין סמכות"

כך משרד הדתות מאפשר לרפורמים לחלל את הכותל המערבי

לאחר פגישה עם השר דוד אזולאי הוציא היועץ המשפטי למשרד הדתות ישראל פת מכתב לרב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ' והודיע לו: אין לך סמכות למנוע את תפילת הרפורמים בכותל (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: נשות הכותל)

חילול הקודש: היועץ המשפטי של משרד הדתות עו"ד ישראל פת הודיע הבוקר (חמישי) לרב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ' כי אין לו סמכות למנוע את תפילת הרפורמים המעורבת ברחבת הכותל המערבי, הצפויה להתקיים היום אחר הצהריים. המכתב מגיע לאחר פגישה בין פת לשר הדתות דוד אזולאי מש"ס.

במכתב דחוף ששיגר פת לרב רבינוביץ' נכתב: "לאחר בדיקת הנושא, לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים הרלוונטיים, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, הגענו למסקנה, כי בנסיבות העניין, אין מקום להפעלת סמכותך, בהתאם לתקנות השמירה על המקומות הקדושים, ולמנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל".

כזכור, כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית יקיימו היום (חמישי) תיפלת מנחה מעורבת, גברים ונשים יחדיו, ברחבת הכותל המערבי, זאת בניגוד מוחלט לתקנות המקופם, והכל כ"נקמה" על תפילתו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר, ברחבת הכותל הרפורמי.

המהומה המתחדשת סביב הכותל המערבי מגיעה בצל קבורתו של מתווה הכותל עליו הכריזה הממשלה אך לפני מספר חודשים ובצל המגעים להגעה למתווה חדש ומוסכם.

התיפלה תיערך, כאמור, ברחבת הכותל הקיימת, זו שנהוג בה תפילה בהפרדה בין גברים לנשים, כאשר הרפורמים יערכו תיפהל מעורבת, ללא מחיצה, עם "חזנית" עטופה בטלית.

על התיפלה הם החליטו בעקובת תפילת המחאה שקיים רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר ברחבת הכותל הרפורמי, תוך הפרדה בין גברים לנשים.

מלבד ה"נקמה" על תפילת הרב עמאר, הרפורמים מעוניינים להציג בתיפלה המתוכננת את תביעתם המחודשת לאפשר תפילה מעורבת ברחבת הכותל הקיימת, זו שבשליטתו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר