אוֹי מֶה הָיָה לָנוּ. נַחֲלָתֵנוּ נֶהֶפְכָה לְזָרִים

הכותל המערבי חולק לשלושה: גברים, נשים ורפורמים

ההוראה המשפטית שקיבל הרב רבינוביץ מחלקת למעשה בפועל את רחבת הכותל לשלושה חלקים - גברים, נשים ואחד שיופקר לידי הרפורמים • אריה דרעי ל'כיכר השבת': "לא יקום ולא יהיה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל / Flash90)

היועץ המשפטי של משרד הדתות עו"ד ישראל פת שיגר הבוקר (חמישי) מכתב לרב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ' לפיו אין לו סמכות למנוע מהרפורמים להתפלל ברחבה העליונה של הכותל המערבי, מכתב ששוגר על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

משמעות ההחלטה היא שרחבת הכותל המערבי, בה במשך מאות שנים התפללו מיליוני יהודים, תחולק בפועל לשלושה חלקים. הרחבה התחתונה מחולקת לעזרת גברים ועזרת נשים, והרחבה העליונה הופכת להיות רחבה 'רפורמית', כאשר הרפורמים יכולים לקיים שם תפילות, בר מצוות, הכל בדרכם הפסולה, תפילות מעורבות, בניגוד לדרך ישראל סבא.

כאמור, לגר"ש רבינוביץ אין אפשרות למנוע את המצב הנוכחי בעקבות ההוראה המשפטית שקיבל, ואם לא יהיה שינוי בעמדה המשפטית או מתווה שיאושר בקרוב, הרי שהכותל ימשיך להתנהל כשלושה חלקים, מה שצפוי להביא להתפטרות הגר"ש רבינוביץ מתפקידו.

השר דוד אזולאי טרם חתם על 'תקנות הכותל', תקנות שנוגעות לכותל הרפורמי אבל משפיעות באופן ישיר על הכותל המערבי. "ברגע שהוא חותם על התקנות, הכותל המערבי הופך לבית כנסת אחד גדול, גם הרחבה העליונה ואז לרב רבינוביץ' תהיה סמכות גם שם", מסביר גורם המעורה בנשא.

ל"כיכר השבת" נודע כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שוחח בצהריים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו למנוע את תפילת הרפורמים בכותל. "לא יקום ולא יהיה", אמר דרעי ל"כיכר השבת".

אחר הצהריים בשעה 17:00 יגיעו הרפורמים לרחבה העליונה ויקיימו תפילה מעורבת, גברים ונשים ללא מחיצות, הרב רבינוביץ - כאמור - לא יוכל למנוע מהם זאת וכך יחנכו הרפורמים את הרחבה החדשה שלהם בתוך הכותל האורתודוקסי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר