המפקד נגד החייל שלו: אלאור אזריה אמר לי שהמחבל חי וצריך שהוא ימות

מפקדו של אלאור אזריה, החייל מחברון, הגיע להעיד נגדו במשפט: "שאלתי את אלאור מי אישר לירות, אז ענה שהמחבל היה חי והוא צריך למות. אני עמדתי מעל המחבל ולא חשתי סכנה" (בארץ, צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הצדדים היום בבית המשפט, היום (צילום: מוטי קמחי, ynet)

בבית הדין הצבאי ביפו נמשך משפטו של סמל אלאור אזריה – החייל שמואשם בהריגת מחבל פלסטיני בחברון. לדוכן העדים עלה בצהריים (חמישי) רס"ן תום נעמן, המ"פ של אזריה, שסיפר על השתלשלות האירועים. לדברי נעמן, לאחר הירי במחבל הוא הגיע לגופתו: "אני נעמד עליו ומסתכל ולא מרגיש ממנו סכנה. העיניים שלו היו עצומות ונראה שהוא גלגל עיניים. היו תזוזות ראש מצד לצד, אבל לא הייתה סכנה. אז ראיתי את אלאור והוא אמר לי: 'המחבל היה חי והוא צריך למות'".

"בהתחלה לא הבנתי מה קרה ואז הבנתי שהמחבל נפגע בראש", סיפר בהמשך עדותו. "הסקתי שז ירייה כי ראיתי מה שרואים כשראש מתפוצץ ובעיקר דם. שאלתי מי ירה, לא חשבתי שזה חייל שלי. ראיתי את אלאור הולך עם הנשק ושאלתי אותו מי אישר לו לירות ולמה עשה את זה והוא ענה לי 'המחבל היה חי, הוא צריך למות'".

רס"ן נעמן המשיך לספר בעדותו: "כעסתי עליו שהוא עשה את זה ובוצע ירי בתוך זירה בפיקודי ללא אישורי ולקחתי אותו הצידה ושיישאר בעמדה ולא יזוז. עדכנתי את הגדוד אחר כך ששני המחבלים מתים והחייל הפצוע פונה. אף אחד לא הסב את תשומת לבי למחבל שמסכן מישהו. לא הייתה טענה כזאת. לא היה לי חשש למטען או חגורת נפץ. בהערכות מצב, האיום שאנחנו מדברים עליו הוא ירי ודקירה. לא הייתה הצדקה מבצעית לירי של אלאור".

"היו צעקות בשכונה וירדתי בריצה והבנתי שיש אירוע", סיפר נעמן בתחילת דבריו. "ראיתי חייל יושב על המדרכה ומ"מ מחזיק תחבושת על הכתף שלו. יש דם בזירה, מחבל מוטל סמוך אליהם עם פגיעה קשה באזור הצוואר, ואני מגיע לנקודה ומנסה להבין מה דרגת הפציעה של הלוחם. עשר שניות אחרי שהגעתי למקום אלאור מגיע מלמעלה (מהמוצב - א"ב) ואמרתי לו לטפל בחייל וככה שחררתי את המ"מ מהטיפול ואלאור טיפל בו".

נעמן התעדכן אצל המ"מ לתמונת מצב ושמע ממנו כי ירו 5-4 כדורים במחבל הראשון בחולצה אפורה ועוד שלושה כדורים במחבל שני - א-שריף שנורה למוות בידי אזריה. "באותו הרגע, המחבל עם החולצה האפורה ידעתי שהוא מת, לגבי השני לא ידעתי והמ"מ אמר לי שהוא הרוג. בכל השניות האלה אני מבין שהם ירו עליו שישה כדורים והוא כנראה הרוג".

"הבנתי מה קרה ובמקביל מגיעים אמבולנסים", המשיך המ"פ בעדותו. "הזמנים קצרים כי יש אמבולנסים של היישוב היהודי ובתל רומידה. עם ההכרזה על האירוע, מיד מתכנסים כוחות גם מהפלוגה השכנה וכוחות נוספים. מיד אני סוגר את הזירה למנוע כניסת מחבל נוסף כי שבוע לפני היה לנו פיגוע בקריית ארבע עם שני מחבלים חמושים והזירה לא הייתה מבודדת והגיע מחבל נוסף שדרס חיילים בזירה. הבנתי שהאיום הוא מאזור אבו סנינה, שמשם הגיעו שני המחבלים ולשם כיוונתי את הכוח. עיקר הכוח הוכוון לשם".

אלאור עזריה והמ"פ שלו, היום צילום: מוטי קמחי, ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר