העתירה נדחתה

באישור בג"ץ: הרפורמים יחללו את קדושת הכותל המערבי

שופטי בית משפט העליון דחו "על הסף" את העתירה הדחופה שהגישה עמותת "בצדק" בניסיון למנוע את התיפלה המעורבת שמתכננים הרפורמים לבצע ברחבת הכותל המערבי בשעה 17:00 (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכותל המערבי. אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בית משפט העליון דחה לפני זמן קצר (חמישי) את העתירה הדחופה שהגישה עמותת "בצדק" על מנת למנוע את התיפלה המעורבת שמתכננים ארגונים רפורמיים לבצע ברחבת הכותל המערבי בשעה 17:00.

בעתירה שהוגשה לבג"ץ נטען כי "תפילת המנחה השוויונית" שצפויה להתקיים ללא הפרדה, אינה מוגדרת כתפילה אלא בהפגנה פוליטית, שהחוק אוסר לקיימה במקום קדוש.

בעתירה נכתב כי ניסיון העבר מלמד שאירוע זה יוביל לאלימות ויגרום לפגיעה קשה ברגשות המתפללים הדתיים (האורתודוכסים)המתפללים באופן קבוע במקום. בנוסף נטען כי התפילה חותרת תחת הסטטוס קוו הקיים.

להשלמת התמונה צורף לעתירה כנספח מכתב מאת היועץ המשפטי למשרד לשירותי דת, הממוען לרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, עליו הוא חתם היום, בו הוא מורה לו כי אין לו סמכות למנוע את התפילה המעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי.

בהחלטתם כתבו השופטים, יורם דנציגר, עוזי פוגלמן וצבי זילברטל, כי לאחר עיון בעתירה ובצרופותיה מצאנו כי "דינה להידחות על הסף מחמת אי מיצוי הליכים. אכן, הזמן במקרה זה דוחק, ועל פי הטענה הודעה על התפילה יצאה אך אתמול לפרסום ברבים".

בהחלטה מותחים הושפטים ביקורת על העמותה שעתרה לבג"ץ וכתבו כי העותרת ("בצדק". ק"ב) "מצאה אמש די זמן כדי לפנות במכתב שהוכתר "תלונה בגין ביצוע עבירות כלפי המתפללים בכותל המערבי" למשטרת ישראל, לשר לענייני דתות ולרב הכותל המערבי והמקומות הקדושים. עיקרו של מכתב זה הטענה כי מעשה התפילה מהווה עבירה על פי שורת חיקוקים שפורטו שם, ובקשה לזמן את הנלונים לחקירה ולאחר מכן להעמידם לדין. כך - ולא בקשה של ממש למנוע את עריכת התפילה.

"העותרת לא הקדימה אפוא פנייה למשיבים עובר להגשת העתירה לבית משפט זה שבה ביקשה ברורות כי יינתן לה הסעד שאותו היא מבקשת כעת. בנסיבות אלו דין העתירה להידחות כאמור על הסף עקב אי מיצוי הליכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר