רצח פוליטי בבריטניה

מתה מפצעיה חברת הפרלמנט בבריטניה שנדקרה ונורתה

חברת הפרלמנט הבריטית ג'ו נורתה ונדקרה אחר הצהריים בבירסטול שליד לידס בצפון המדינה, מצבה הוגדר אנוש מאוחר יותר נקבע מותה. גבר בן 52 נעצר בחשד למעורבות באירוע זמן קצר לאחר מכן. הרקע לא ברור (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בסיון תשע"ו | 16.06.16
ג'ו קוקס (אתר רשמי)

חברת הפרלמנט הבריטית ג'ו קוקס מטעם הלייבור, נורתה ונדקרה אחר הצהריים (חמישי) בבירסטול שליד לידס בצפון המדינה, מצבה הוגדר אנוש. לאחר כשעתיים קבעו הרופאים את מותה. על פי הדיווחים בבריטניה, גבר בן 52 נעצר בחשד למעורבות באירוע זמן קצר לאחר מכן. הרקע לתקיפה עדיין אינו ברור.

על פי הדיווחים בכלי תקשורת בבריטניה, הירי התרחש זמן קצר לפני שקוקס הייתה אמורה לקיים מפגש עם בוחרים ולענות על שאלותיהם בספרייה בבירסטול. באירוע נפצע אדם נוסף ומצבו לא ידוע.

מלשכתו של ראש הממשלה הבריטי, דיוויד קמרון, נמסר כי הוא "מודאג מאוד מהדיווחים על פציעתה של חברת הפרלמנט קוקס" וכי הוא שולח את מחשבותיו ותפילותיו לג'ו ולמשפחתה. ראש מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, אמר כי הוא "מזועזע לחלוטין" מהדיווחים הקשים על תקיפתה של קוקס.

על פי דיווח מעדי ראייה, קוקס "נקלעה למריבה" בין שני גברים במקום. עד הראייה, הית'אם בן עבדאללה, הוסיף כי בשלב מסוים ניכר כי קוקס החלה להתעמת עם אחד הגברים ואז נשמעו שתי יריות. "והיא נפלה אל הקרקע בין שתי מכוניות והחלה לדמם".

בשעות האחרונות מדווחים כלי התקשורת בבריטניה כי המשטרה חושדת שהקרע לרצח הפוליטיקאית מגיע על רקע משאל העם הצפוי להיערך בשבוע הבא בבריטניה בנוגע להיפרדות הממלכה הבריטית מהאיחוד האירופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר