פרק סחורה על גג רכב חונה – כמה תשלם המבטחת על קלות הדעת?

ב-2014 נהג משאית פרק ממנה סחורה היישר אל גג רכב שכור שחנה בסמוך. כשנהג הרכב חזר הוא נדהם לגלות את גג מכוניתו שקוע וארבעה שקים מונחים עליו. נהג המשאית הגיב ב"זה שום דבר" והכה את הגג מבפנים, אך רק החמיר את המצב. מבטחת המשאית "הפניקס" תפצה (משפט)

מערכת פסקדין | כיכר השבת |
נהג משאית פרק ממנה סחורה על גג רכב. אילוסטרציה (צילום: unsplash)

באחד מימי אוקטובר 2014, אדם ששכר רכב מחברת "ש. שלמה" ביקש לקנות מספר דברים מחנות חומרי בניין והחנה את הרכב השכור בסמוך לחנות.

לייעוץ בתחום:

עורך דין נזיקין

כשחזר, מצא משאית גדולה חונה לצד רכבו והבחין שארבעה שקים שהיו בתוך המשאית מצאו את דרכם אל גג המכונית, וגרמו לשקע רציני בפח.

הוא פנה אל נהג המשאית ושאל לפשר הדבר. הנהג ענה לו – "זה שום דבר", נכנס לתוך הרכב השכור וניסה ליישר את הגג מבפנים על ידי מתן אגרופים עוצמתיים תוך שהוא ממלמל "זה לא נורא תראה הגג כמעט ישר". פעולה זו לא תיקנה את השקע אלא רק החמירה את המצב כך שהגג כולו הפך גלים-גלים.

בתביעה שהגישה חברת "ש. שלמה", באמצעות עו"ד ערן פאר, כנגד נהג המשאית וחברת הביטוח "הפניקס", היא דרשה פיצוי של כ-12,000 שקל בגין ירידת הערך של הרכב והשבתתו לארבעה ימים לצורך התיקון.

הפניקס, שיוצגה על ידי עו"ד אייל בוזגלו, הכחישה שהנזק נגרם על ידי נהג המשאית וטענה כי מדובר ברכב המיועד להשכרה שהפגיעות בו מרובות והתובעת "אוספת נזקים ומשייכת את אולם לאירוע בודד". הנתבעת דרשה כי התובעת תציג את היסטוריית התאונות של הרכב.

במהלך הדיון הגיעו הצדדים להסכמה לעניין סכום הנזק והשופט נדרש להכריע רק בשאלת אחריות נהג המשאית.

יוזמה מפוקפקת

השופט אילן בן-דור מבית משפט השלום בראשון לציון ציין כי שמע במהלך הדיון אדם ניטרלי שהיה עד לאירועים. לדברי השופט, אותו עד סיפר ראה את נהג המשאית שם את השקים על הרכב השכור והוא אף העיר לו על כך אלא ש"זכה" לתגובה אגרסיבית וקללות מצדו.

לקביעת השופט, העדות הניטרלית בתוספת חוות הדעת השמאית שהגישה התובעת מוכיחות את טענות התובעת במלואן.

בנסיבות אלה פסק השופט כי נהג המשאית גרם לנזק לגג רכבה של התובעת בשני שלבים – הן באמצעות הנחת השקים על הגג והן בעקבות היוזמה המפוקפקת שלו לנסות ולתקן בעצמו את הגג באופן שהחמיר והחריף את הנזקים.

לפיכך חייב השופט את הפניקס בתשלום מלוא הנזקים שנגרמו לרכב התובעת – סך של 10,300 שקל בתוספת 1,808 שקל שכ"ט עו"ד.

עורכי דין דיני נזיקין • לפסק הדין לחץ כאן

הכותבים: מערכת "פסקדין"

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר