חשיפת "כיכר השבת"

שיחת ההבהרה של יו"ר ועד הישיבות והרבנים

נשיא מועצת החכמים ראש הישיבה הגר"ש כהן והגר"מ צדקה התקשרו אל יו"ר ועד הישיבות הגרח"א קופמן, בכדי להתנצל על כך ששמם שורבב למהלך כביכול נגד ועד הישיבות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן ויו"ר ועד הישיבות (צילומים: שלומי כהן ומתתיהו גולדברג)

חשיפת "כיכר השבת": הערב (חמישי) התקשרו נשיא מועצת החכמים ראש הישיבה הגר"ש כהן והגר"מ צדקה אל יו"ר ועד הישיבות הגרח"א קופמן, בכדי להתנצל על כך ששמם שורבב למהלך כביכול נגד ועד הישיבות.

בקרב בני ביתו של נשיא המועצת שורר כעס על המהלך שהובילו עסקנים ספרדים. "הגר"ש כהן מלכתחילה לא היה אמור להשתתף בכינוס המתוכנן, אולם מרגע שהבינו בני ביתו כי הכוונה של אנשי הפלג הירושלמי להשתמש בכינוס המתוכנן כדי להתנגח כביכול בוועד הישיבות, הורה נשיא המועצת לכלל ראשי הישיבות הספרדיות שלא לקחת בו חלק והכינוס בוטל.

בנוסף, הם מבהירים כי מסתמן ובימים הקרובים יתקיים כינוס של ראשי ישיבות ספרדיות בביתו של נשיא המועצת, כאשר על פי התכנון יטול בו חלק גם הגר"א קאופמן, יו''ר ועד הישיבות, לו ידידות גדולה וקשרי ההערכה עם נשיא מועצת חכמי התורה.

בתוך כך, חושף הערב "כיכר השבת" את מסע השכנועים שניהלו יוזמי הכינוס, שעל פי ההערכות מזוהים עם עסקני הפלג הירושלמי.

(הקלטת השיחה)

"התקשרתי לגבי כינוס ראשי ישיבות שאמור להתקיים מחר בשעה שמונה בערב, באולם שבתי ברמות פולין בירושלים. הכינוס יהיה בעניין ההתייצבות בלשכת הגיוס, כידוע הגיעו הרבה מקרים לראשי ישיבות ולרבנים על בעיות שיש בלשכות גיוס על כל מיני בעיות החדשות" נשמע אחד המזמינים לאירוע בשיחה עם רב.

בהמשך השיחה הוא אומר: "עכשיו הרבנים שהולכים לדבר זה הרב משה צדקה, הרב יהודה כהן, הרב שלום כהן, המטרה של הכינוס הוא זה פשוט ל..."

הרב: איזה הרב שלום כהן, הראש ישיבה?

המזמין: "מפורת יוסף, כן".

הרב: "נשיא מועצת החכמים?"

המזמין: "ראש ישיבת פורת יוסף, נקרא נשיא מועצת חכמי התורה - החכמים, כן".

הרב: "ומי עוד?"

המזמין: "הרב צדקה והרב יהודה כהן ועוד כמה ראשי ישיבות אמורים לדבר. מטרת הכינוס הוא איך להסביר לבחורים, שלמנוע את החששות ואת הבעיות להתייצב כהלכה בלי שום בעיה".

הרב: "לא הבנתי".

המזמין: "המטרה של הכינוס הוא דבר אחד, להתייצב בלשכות הגיוס בצורה בטוחה, יש הרבה בעיות יש הרבה חששות, הראשי ישיבות והרבנים רוצים מחר לבא ולדבר איך לשמור ומה צריך לעשות".

בהמשך, הוא מציג שווא לרבנים, אומר שמעכבים שעות רבות את הרבנים ומוסיף שרוב הראשי הישיבות הספרדיות ישתתפו. בסיום הוא מציין שהרב יהודה כהן והרב שלום כהן רצו לארגן את הכינוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר