החיבוק לרפורמים

התקפה חריפה נגד נתניהו: "הרגש היהודי לא פועם בו"

בעקבות הפרובוקציה של ארגוני הרפורמים ברחבת הכותל ותמיכתו של ראש הממשלה בעמדתם, יוצא הבוקר העיתון יתד נאמן למתקפה: "לא ניתן לשום עם אחר לכבוש את המקדש ולחללו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
"כל יהודי יכול להרגיש בבית בכותל", ראש הממשלה בנימין נתניהו. (צילום: פלאש90)

בעקבות הפרובקציה אמש (חמישי) של ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים ברחבת הכותל המערבי ודברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהם הביע למעשה תמיכה בעמדתם של אותם, יוצא הבוקר העיתון יתד נאמן במתקפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו על תמיכתו ברפורמים.

במאמר מערכת אותו מפרסם הרב ישראל פרידמן כותב העורך הראשי הידוע כאיש אמונו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן:


"הפרובוקציה ברחבת הכותל מסוכנת ביותר. העובדה שכת זרה חוץ-יהודית מנסה להשתלט ולפלוש למקום ששייך לעם היהודי, מזעזעת".

"הכותל המערבי, מושא כמיהת דורות, איננו שייך למדינת ישראל אלא לעם ישראל – גם אם הוא ממוקם בשטחה של מדינת ישראל. אם מדינת ישראל מנסה לחלל את המקום, זה מסעיר את עם ישראל. אם בג"צ מאשר את חילול הקודש, זה לא שונה במאום מאשר אם מדינה אנטישמיות הייתה מאשרת ריקוד של ליצנים ליד ארון קודש בבית כנסת שבתחומי ריבונותה".

"אף שופט בג"צ לא היה מתיר לאיש להיכנס למסגד או כנסיה ולערוך שם טקס אפריקאי של עובדי אליל. אף שופט בג"צ לא היה מתיר לבוא לאל אקצה ולערוך שם תיפלה נוצרית. כל מקום ומסורת הדורות שלו. אף אחד לא היה מתיר לבוא לכנסת ולעלות לדוכן הנואמים ולשיר "ביאלדי ביאלדי" – שיר פלסטיני, גם אם המפזם יטען שהוא ישראלי פטריוט והתרגום המילולי "מולדתי מולדתי" הוא שיר הלל למדינת ישראל.".

"לא כל אחד יכול לעשות בכל מקום לפי איך שהוא מבין ומפרשן. אבל כשמדובר בכותל המערבי, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הכל מותר. אין הלכה, אין מסורת, אין רגשות. מדינת ישראל נגד עם ישראל. שועלים הילכו בו.

התנועה הרפורמית, כך מוכיחים מחקרים, הופכת להיות לא רלוונטית. כל מי שמתבטא כי הוא חושש לפגוע "ברוב היהודי בארה"ב", לא רק טועה, מטעה ומתעה, אלא משקר! הם לא רוב ולא רב. טמפליה של התנועה הזו הולכים ומתרוקנים. בטמפל הותיק ביותר בניו יורק ניסו לאסוף את נכדי המייסדים כדי לציין מאה שנים להקמתו, אבל לא מצאו אפילו נכד אחד יהודי.

זו תנועה שעתידה מאחוריה. לכן הם באו להיוולד מחדש כאן. לחולל פרובוקציה ורעש, ומדינת ישראל נותנת ידה לתנועה שתרומתה להתבוללות מוכחת, ואם זמורות הזר יצליחו חלילה להשתרג על כרם בית ישראל, ברור לחלוטין מה יקרה כאן. אבל מדינת ישראל נותנת לנציגי הכתות "הפלורליסטיות" לפלוש לתוך מערכות החינוך(!), לצבא ע"י חיל החינוך, למקוואות ברחבי הארץ ולכותל המערבי כדי להמשיך את שרפת המקדש ולהמחיש את חורבנו".

בשלב זה מגיע העיתון למתקפה על ראש הממשלה:

״בשעה כזו היה מצופה מראש הממשלה נתניהו שממשלתו עומדת על נאמנותם של הנציגים החרדים והוא חתום על הסטטוס קוו, לגלות מנהיגות צבורית נקייה להתיצב כרב חובל של מדינה המתחפשת למדינה יהודית, ולאמר למשחית הרף. גם אם הרגש היהודי לא פועם בו, הוא היה צריך לאמר: ברומא תתנהג כרומאי, ובשטח של העם היהודי תתנהג כיהודי! אבל הוא התבטא כמו ישראלי, כמו נתניהו ואמר: "כשאנחנו במאמצים להגיע לפתרון שיאפשר לכל יהודי להרגיש בבית בכותל, יש כאלה שמעדיפים לחלק את עמנו, ולהכריז שיהודים אחרים הם רשעים".

כן, מר נתניהו. כל יהודי יכול להרגיש בבית בכותל, אבל בבית של הקב"ה, בבית ד'! כן, ראש הממשלה, על פי ההגדרה ההלכתית יש יהודים רשעים, ועוד איזה! כן, "עמך" מחולק לשנים, העם היהודי והעם הישראלי אינם עם אחד! העם היהודי לא ייתן לשום עם אחר לכבוש את בית המקדש ולחללו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר