מודה ועוזב

ג'ון קרי סוף סוף מבין מהו האיום הגדול ביותר

ימים ספורים לאחר הטבח באורלנדו בידי קיצוני מארגון דאע"ש, משנה הממשל האמריקני את עמדותיו ומודה כי הטרור העולמי הוא האיום המרכזי, ולא השינוי באקלים שירד למקום השני (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
מודה כי הטרור הוא האיום העליון, ג'ון קרי מהארכיון. (צילום: פלאש90)

שינוי משמעותי בעמדת הממשל האמריקני, כאשר ג'ון קרי מזכיר המדינה מודה כי "הטרור הוא איום גדול יותר מאשר שינוי האקלים", ובכך חוזר בו מטיעונים קודמים כי ההתחממות הגלובלית היא "האתגר הגדול של דורנו".

למרות התחמקותו העקבית של הבית הלבן מגינוי הטרור האסלאמי בעולם, מזכיר המדינה חזר על דבריו השבוע כי ארגון דאע"ש והטרור ברחבי העולם הנם האיומים גדולים יותר מאשר שינוי האקלים.

דבריו של קרי נאמרו במהלך נסיעתו לאירופה השבוע, ובהקשר לאיומים הגלובליים המשמעותיים ביותר שהעולם חווה היום. לטענתו, איום הטרור הוא הראשון, ואילו שינוי האקלים קרוב אליו מאד אך רק במקום השני. בנאום שנשא בדנמרק אתמול (חמישי) אמר קרי כי "חוץ מהמאבק נגד הקיצוניות, הטרור הוא האיום העליון ביותר".

מזכיר המדינה אמר את דבריו ימים ספורים לאחר הטבח באורלנדו בידי קיצוני מארגון המדינה האסלאמית, וניכר כי הם השפיעו על עמדתו שלו, ואף על עמדת הממשל האמריקני, לאחר שבעבר התבטא כמה פעמים כי דווקא שינוי האקלים בעולם הוא האיום המשמעותי ואף כינה אותו "הנשק הגדול ביותר בעולם להשמדה המונית".

אולם למרות ירידתו למקום השני, עדיין השינוי באקלים תופס חשיבות רבה בעמדתו של קרי. הוא נסע לגרינלנד כדי לראות מקרוב מה ניתן לעשות נגד גושי הקרח שמתחילים להמס: "אם אנחנו חושבים שאנחנו מודאגים ממצב הפליטים היום, תדמיינו מה יקרה כאשר נהרות שלמים יתייבשו וייצור המזון יהיה מוגבל, ובני האדם יתחילו להילחם אחד בשני עליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר