לזה יש כסף

הממשלה תאשר העברת 70 מיליון להתנחלויות

שרי הממשלה יצביעו היום (ראשון) על העברת 70 מיליוני שקלים להתנחלויות, תחת המעטה ה"ביטחוני" הדורש הוצאות חריגות. באופוזיציה תוקפים בחריפות: "החלטה פשוט מקוממת" (חדשות)

(צילום אילוסטרציה: Miriam Alster פלאש 90)

שרי הממשלה יצביעו היום (ראשון) על העברת 70 מיליוני שקלים להתנחלויות, תחת המעטה ה"ביטחוני" הדורש הוצאות חריגות.

15 מיליון שקלים יועברו לרשויות המקומיות ביו"ש ממשרדי האוצר והפנים, 10 מיליון יועברו ממשרד החקלאות לצורך שיפוץ וחידוש מבני ציבור ולחיזוק הביטחון והבטיחות.

בנוסף, יפעלו מרכזי חוסן ויתוגברו מענים פסיכו-סוציאליים בהשקעה של 12 מיליון שקלים בפריסה של שלוש שנים.

משרד החינוך, משרד הרווחה ומשרד הבריאות יפעילו תוכניות חינוכיות, הגברת תוכניות וסיוע מתנדבים, סיוע לעסקים גדולים ובינוניים ומענקים מיוחדים להקמת מלונות ותשתיות לפיתוח התיירות ביו"ש, כאשר משרד התיירות יממן 20 אחוזים מעלות ההקמה של בית מלון.

השר יריב לוין הסביר כי "לאחר שנים של ניסיונות, לראשונה נצליח להשוות את התנאים ביהודה ושומרון לאלו שבשאר חלקי הארץ ולתמוך תקציבית בהקמה של בתי מלון ומלוניות במוקדי תיירות מרכזיים".

לדבריו, "המענק המנהלי המוצע ישווה לראשונה את זה שניתן ביישובים בתוך הקו הירוק, גם ליישובים שנמצאים במפת חוק עידוד השקעות הון ליישובי יהודה ושומרון שעד כה לא זכו למענק דומה, בין היתר בשל העובדה כי החוק לא חל בשטחים".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) תקף את ההצעה ואמר כי "זו החלטה פשוט מקוממת. בזמן שעיירות הפיתוח צועדות לירושלים בגלל הזנחה פושעת של הממשלה, מזרימים עשרות מיליוני שקלים להתנחלויות. מתי לממשלה הזו כבר יהיה אכפת מהפריפריה שנותרת מאחור?".

ח"כ סתיו שפיר אמרה כי "זו ממשלה הזויה שבמקום לטפח את הנגב והגליל ולשקם את התיירות שנפגעה בגלל המצב הביטחוני, מתנדבת לבנות לתיירים מרפסת עם נוף למפעל ההתנחלויות שפוגע בביטחון ישראל ובזהותה היהודית והדמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר