אאא

אחד השינויים שרפורמת הקורנפלקס היתה אמורה להביא בשוק המזון נוגע למעבר מבדיקות פרטניות של משרד הבריאות למוצרים היבשים המיובאים להסתפקות בהצהרת היבואן לצורך שחרור המוצרים מהנמל. דחיית יישום הרפורמה למועד לא ידוע מותירה על כנו את העומס בנקודה שבה משתחררים המוצרים המיובאים לישראל באופן שמכביד כלכלית על היבואנים.

בעקבות זאת שלח סגן נשיא איגוד לשכות המסחר אמיר שני מכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן ובו כתב כי "בשבועות האחרונים אנו עדים לעיכובים בשחרור מזון מתחנת ההסגר של משרד הבריאות בנמל אשדוד. נכון למועד כתיבת מכתב זה, קיים עיכוב של שישה ימים ממועד הגשת המסמכים לתחנה עד קבלת האישור הנדרש לצורך הגשת המסמכים למכס. נוצרים נזקים כלכליים גבוהים ומיותרים".

לטענת שני, לתחנת ההסגר מוגשים כיום כ־200 משלוחי יבוא מזון בממוצע, וזאת בזמן שכוח האדם יכול לטפל בכ־85 משלוחים ביום. התוצאה היא שהיבואנים לא יכולים לעמוד בהתחייבויות כלפי החברות שעבורן הם מייבאים את המוצרים והעיכוב בתחנה הוא עול כלכלי, שכן עלות ההמתנה של מכולות יבוא רגילות הממתינות לשחרור נע בין 20 ל־ 40 דולר לכל יום. חלק ממשלוחי המזון מגיעים ארצה במכולות קירור שעלות השהייתן עומדת על 98–125 דולר ליום.

תגובת משרד הבריאות לא נמסרה עד כה.