פרשת דומא

התיק נסגר: אחד החשודים בהצתה שוחרר

האם פרשת מעצר החשודים בהצתת משפחת דוואבשה בכפר דומא שהתפוצצה בקול רעש גדול, מתחילה להתפוגג? היום נודע על סגירת התיק נגד אחד העצורים, זאת "מחוסר אשמה" (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שריפת בית משפחת דואבשה. ארכיון (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

לפני כחצי שנה נעצר על ידי השב"כ, נתנאל פורקוביץ, רכז הנוער של ההתנחלות כוכב השחר, ונחקר במשך זמן רב. החשד: מעורבות בהצתת משפחת דוואבשה בכפר דומא, רצח המוכר כ"פרשת דומא" במסגרתה בוצעה שורת מעצרים בקרב גורמי ימין קיצוני החשודים במעורבות בה.

היום נודע, כי הפרקליטות מאשרת - בתשובה לבקשת עו"ד עדי קידר מארגון חוננו - שלפורקוביץ אין שום קשר לאירוע בכפר דומא והתיק נגדו נסגר מחוסר אשמה.

נתנאל פורקוביץ, מצטיין נשיא בעת שירותו הצבאי ובעל משפחה נורמטיבי ללא עבר פלילי שעבד באותה התקופה כרכז נוער בכוכב השחר ובפרוייקט הרועה העברי המופעל מטעם משרד החינוך לטיפול בנוער הגבעות, נעצר בידי השב"כ במהלך שירות המילואים שלו, למשך כ-12 ימים, בחשד למעורבות בהצתה בכפר.

בשב"כ טענו כי פורקוביץ מכר רכב לנער גבעות מגוש שילה אשר נחשד בהצתה, ונטען כי ידע על מעורבות הרכב והנער בהצתה. הכחשותיו של פורקוביץ, כמו גם עמדתו האישית המתנגדת באופן נחרץ ל"תג מחיר", לא עמדה לזכותו ובתי המשפט האריכו את מעצרו שוב ושוב כשהם מסתמכים על "חומר סודי" שלא הוצג בפני עורכי דינו.

כזכור, בכתב האישום נטען בסופו של דבר כי מי שביצע את ההצתה הוא עמירם בן אוליאל שעשה אותה לבדו, ברגל, ולא באמצעות רכב. בשב"כ אף נאלצו להודות כי הנער שקנה את הרכב מפורקוביץ כלל לא קשור לאירוע בדומא והוא שוחרר לאחר 21 יום של חקירות קשות והפעלת אלימות נגדו - כך לטענת ארגון 'חוננו' - בידי החוקרים.

יצויין, כי בעת שרב הישוב כוכב השחר אוהד קרקובר ניסה לפנות לשב"כ בבקשה שישחררו את פורקוביץ, אמר לו האחראי על החקירה בשב"כ המכונה "מיגל", כי הישוב כוכב השחר, בו התגורר במשך שנים רבות מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, הינו "ישוב תומך טרור".

"השאלה היא למה? למה המוסדות מתאכזרים לאחים שלהם, לחיילים ולאזרחים שלהם?", אומר שמואל מידד מנכ"ל ארגון חוננו, שליווה את פורקוביץ ומשפחתו לאורך כל המעצר, "והשאלה היותר גדולה היא מה נדרש מאיתנו הציבור? איך אנחנו אמורים לעצור את זה?".

עו"ד עדי קידר אומר בתגובה: "מדובר בהתנהלות חמורה ביותר של הרשויות. עניינו של פורקוביץ צריך להדיר שינה מעיני האזרחים בכלל, ובפרט מתושבי יו"ש אשר יכולים בנסיבות הזויות למצוא את עצמם ככלי ביד היוצר, עצורים בתנאים קשים ללא עוול בכפם והכל כדי לשרת מטרות של חוקרי השב"כ אשר ידעו בצורה ברורה כי אין לו כל קשר או חשד לביצוע האירוע. מצער גם שבתי המשפט הלכו שבי אחר התנהלות זו ולא מצאו לנכון לקטוע אותה כבר בתחילתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר