המדבירים: חצי מיליארד חרקים ישראלים, מיוצאים לרוסיה

'אקרית טורפת', 'דבורת בומבוס' - אלו לא כינויים מהז'רגון הצבאי למל"ט חדש ודגם משופר של נגמ"ש, אלא שמות חרקים שטובים בהדברת מזיקים חקלאיים. מאות מיליונים מהם מיוצאים לרוסיה (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
החרקים ומטרתם, עולים על מטוס (צילום: רועי עידן, ynet)

500 מיליון חרקים טורפים, נשלחים לרוסיה על ידי חברה ישראלית - ביו-בי, מקיבוץ שדה אליהו - לסיוע בפיתוח חקלאות עצמאית ברוסיה, כך נודע הבוקר.

החברה, העוסקת בגידול חרקים מועילים לחקלאות, שלחה לרוסיה אקריות טורפות, פרסימיליס וסבירסקי, חרקים שהוכח כי הם מסייעים בהדברת מזיקים בגידולי עגבניות ומלפפונים ובענף הוורדים, וגם דבורי בומבוס המבצעות את פעילות ההאבקה שהכרחית לגידול הירקות.

רן, עובד החברה, מספר לאתר ynet, שהקשר עם החקלאים ברוסיה נוצר דרך מפיצים ויוצאי חבר העמים הנמצאים בקשר עם חקלאים רוסים: "עם השנים, הצורך ברוסיה נהיה יותר גדול, בשל הצורך לגדל לבד, כי הוקטן היבוא מאירופה". לדבריו, "החקלאים שם מאוד מרוצים מהתוצרת הישראלית".

לפני כשנה זכתה החברה במכרז להספקת זבובים עקרים לאירופה. הזבובים, כך על-פי החברה, פוזרו לאורך מספר חודשים בשטחי הפרדסים שלאורך הגבול של קרואטיה ובוסניה וצפויים לגרום לדחיקת הזבובים המזיקים מהפרדסים וכך יסייעו לחקלאים באירופה להשלים עונת גידול מוצלחת.

יצויין, כי גם ברחבי הארץ "מוצנחים" זבובים עקרים על פרדסים הזקוקים לכך, אך יותר מענין מה שכעת מתברר: בכל שבוע, במשך תקופה, יוצא מטוס מישראל עם חרקים - לחוות חקלאיות ענקיות בכל רחבי רוסיה, וזה עוד אמור להימשך.

אילוסטרציה צילום: Doron Horowitz/Flash90

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר