נעצר חשוד

שיימינג ברשת למפקד שהעיד נגד החייל היורה אלאור אזריה

מעצר ראשון של חשוד במעורבות במסע שיימינג ברשתות החברתיות נגד מפקד הפלוגה של החייל היורה מחברון, שהעיד נגדו בבית המשפט כי הוא משקר. האב: אף אחד לא רוצה מפקד שקרן (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחד מהפרסומים (צילום: מתוך פייסבוק, שיימינג בע"מ)

היום (ראשון), עוכב לחקירה גבר בן 34 מהתנחלות בשומרון בחשד שהסית נגד רב סרן תום נעמן, מפקד הפלוגה של אלאור אזריה, החייל שחשוד בהריגת מחבל בחברון, בעקבות עדותו ביום חמישי האחרון נגד אזריה בבית המשפט הצבאי ביפו.

לחשוד מיוחסות הסתה לאלימות, הטרדת עד והעלבת עובד ציבור.

המשטרה טוענת, כי בעקבות העדות המדוברת, החשוד החל לפעול ברשתות החברתיות - באמצעות כלי מדיה שונים שנמצאו בביתו - כנגד מפקד הפלוגה.

החייל ומפקדו, בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי, ynet)

אביו של עזריה אומר היום ל-ynet: "אף אחד לא רוצה מפקד שקרן, וחבל שאין עוד אנשים כמו בני אלאור".

כזכור, נעמן העיד שכששאל את אלאור מי אישר לירות, הוא ענה לו שהמחבל היה חי והוא צריך למות. "אני עמדתי מעל המחבל", הוסיף המ"פ, "ודווקא לא חשתי כל סכנה".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את העצור מהיום, הגיב: "מעצרו של הצעיר הוא מיותר. מדובר בצעיר שהעביר ביקורת על ה מ.פ וטען כי הוא בגד בחייליו. במדינה דמוקרטית מותר להעביר ביקורת, בוודאי נגד קצין שמעיד כנגד פקודו".

בעקבות השיימינג, קיים היום הרמטכ"ל גדי איזנקוט שיחת גיבוי עם המ"פ המותקף ברשת, ולאחריה הוציא הודעה לתקשורת: "יש לאפשר למשפט בבית הדין הצבאי בעניינו של סמל אלאור אזריה להתנהל לפי הכללים המקובלים וללא התערבות חיצונית ולאפשר לעדים מטעם התביעה וההגנה לומר את האמת ללא חשש וללא מורא".

גם שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שהודיע אך לאחרונה על ריצתו לראשות הממשלה, גינה את מבע השיימינג נגד המ"פ, וכתב כי "ההסתה הפרועה הזאת היא חצייה נוספת של גבולות, וחובה להיאבק בה. אני קורא להנהגה להפסיק לקרוץ למיעוט הקיצוני, לצאת בקול ברור ונחרץ נגד התופעה הפסולה הזו, ולהעניק גיבוי בסיסי וערכי ללוחם ומפקד המגלה אומץ לב לא רק בשדה הקרב".

מתוך שיימינג בע"מ, פייסבוק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר