סערת הירושה ביבנאל

נכדי "הצדיק מיבנאל" תובעים מאות אלפי ש"ח ממפיצי קמיעות

נכדיו ובנו של הרב שיק שהלך לעולמו לפני מעל לשנה תובעים מאות אלפי ש"ח מתלמיד שמפיץ קמיעות בשמו לאלפים ורבבות: הכסף הגדול סינוור את עיניהם, הם גזלו את עיזבון הצדיק ז"ל" נטען (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב שיק זצ"ל (צילום: אלי הורביץ)

פרסום ראשון • סאגת הירושה ביבנאל: הרב משה שיק, בנו של הרב אליעזר שלמה שיק (המוהרא"ש) מיבנאל, הגיש בימים האחרונים תביעה נגד תלמידו של אביו, יחיאל זילבר ושניים מאחיו, בטענה כי מכרו קמעות של מוהרא"ש ולקחו את הכסף לכיסם במקום להעביר אותו למשפחתו של הצדיק מיבניאל, כך נודע ל"כיכר השבת".

בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בפתח תקווה, מבקשים התובעים מבית המשפט להורות על הפסקת מכירת הקמעות ותשלום פיצויים לשני נכדיו של הרב בסך של 200,000 שקלים.

"הצדיק היה אדם של הכלל, אשר הוזיל מהונו האישי למען הקמת מוסדות תורה וחסד בעיר יבנאל, אשר היו בבעלותו ונרשמו על שמו בטאבו. הקהילה ביבנאל התפתחה לשביעות רצו הצדיק, אשר חפץ להגדיל אותה ולבנות עוד מוסדות ועוד בניינים לקהילה" נכתב בתביעה.

קמיעות של הצדיק מיבנאל (באדיבות המצלם)

"כדי לבנות ולהגדיל את מוסדותיו נדרש ממון רב, והצדיק חיפש דרכים לגייס כספים על מנת שיוכל לממש את חזונו ואת תוכניותיו הרבות. במצב זה הגיע הצדיק לחובות כספיים, אשר העיקו עליו, ולא אפשרו לקדם את שאיפותיו" נטען, "במצב זה הגיעו לצדיק שני הנתבעים שהיו מקורבים באותה עת של הצדיק, והצדיק חשב שהם דורשי טובתו, וכל מחשבתם ומטרתם היא רק לטובת הכלל, והציעו להפיץ קמעות עם תמונת הצדיק ועם ברכה של הצדיק, כאשר הם הציעו שהם ימכרו את הקמעות , וההכנסות יועברו לצדיק".

"הצדיק נתן להם זכות בלעדית להפצת הקמעות, כאשר הוסכם ביניהם שכל ההכנסות יופנו לטובת הכלל, לצורך הוצאת הצדיק מחובות גדולים ומצרות שהיו מוטלים על צווארו כתוצאה מהמוסדות הרבים שהקים".

בכתב התביעה נכתב כי במשך שנים נמכרו מאות אלפי קמיעות ותמונות של הרב והכסף אכן הועבר לרב ולמוסדותיו של הרב, אלא שלטענת התובעים, בשלב מסוים החלו הנתבעים לקחת את סכומי הכסף לכיסם ולא העבירו אותם לרב ולמוסדותיו.

בכתב התביעה נכתב "הכסף הגדול סינוור את עיניהם של הנתבעים, אשר גילו שבידיהם נמצאת ביצת זהב המטילה כסף רב מידי יום ביומו, וכי הקמעות נמכרות לאלפים ולרבבות בכל רחבי העולם כולו, וכי שמו של הצדיק ידוע בכל רחבי העולם. על כן החליטו הנתבעים, לגזול את עיזבון הצדיק, ולקחת את כל התקבולים לעצמם, מבלי לומר לאיש".

הרב שיק זצ"ל נערך למיתתו (באדיבות 'ברסלב סיטי')

התובעים מבקשים מבית המשפט "לחייבם לשלם לתובעת סך של 200,000 ש"ח בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום הגשת כתב התביעה ועד תשלום הסכום הנ"ל בפועל". במקביל דורשים נכדי הרב "לאסור עליהם, לייצר, למכור, להפיץ, לתרום, בתמורה ושלא בתמורה קמעות על תמונת הצדיק מיבנאל, או כל קמעה אחר הקשור לצדיק מיבנאל, או כל תמונה אחרת של הצדיק".

עורך הדין אלקנה בישיץשמייצג את התובע: "מקרה קלאסי של "כל דאלים גבר"... אדם אלים השתלט ועושה שימוש פסול ואסור בצוואת הרב זצ"ל".

עורך הדין אלקנה בישיץ

מיחיאל זילבר לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הכתבה ולכשתתקבל תפורסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר