הטור השבועי

ייסודה של ש"ס הערבית / דב הלברטל

בנאום הרצליה המכונן, הכריז דרעי על הקמתה של ש"ס הערבית. ערבי ש"ס יגלו בוודאי סובלנות כלפי מצביעי ש"ס היהודים. כי הרי ככלות הכול, הם לומדים מדרעי סובלנות מהי. הטור השבועי של דב הלברטל (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
אריה דרעי (Flash90)

על חורבותיה של ש"ס היהודית, עומדת לקום ש"ס הערבית. כך עולה מנאומו המכונן של דרעי בכנס הרצליה. איזו אהבה לערבים. איזו אמפתיה. דרעי לא ייתן לש"ס להתמוטט. הוא יביא ארבעה מנדטים ערבים. ערביי ש"ס יגלו בוודאי סובלנות כלפי מעט המצביעים היהודים של ש"ס. אחרי הכול, מאז ומתמיד הם מגלים סובלנות כלפי יהודים.

במובן רב, דרעי מתאים להיות שר מטעם המפלגה הערבית המשותפת. חבריו לנשק יהיו טיבי וזועבי. שני אוהבי ישראל דגולים. לא מזמן שמעתי את טיבי אומר, שלא מגיעה ליהודים דריסת רגל בכל שטח הר הבית. לא רק במסגדים, בכל השטח. זוהי הסובלנות של טיבי ליהודים. ליברל אמיתי. מתאים לדרעי ככפפה ליד. גם בהלול, עוד אחד מהמנהיגות של ערביי ישראל, המסית לרצח חיילים יהודים, גם הוא בין חבריו לנשק של דרעי.

ככל שמתרבים היהודים הנרצחים והנדקרים ברחובות, כך גדלה סובלנותו של דרעי לערבים. הוא, ויצחק כהן. שני בעלי חזון, שרואים איפה מונחים המנדטים. דרעי דיבר על חידוש המגע עם השטח של בוחרי ש"ס. הוא התכוון בוודאי למגע עם ערביי ארץ ישראל.

קשה להבין את שתיקתם של בוחרי ש"ס. דרעי מחק חמישים שנות השתלטות ערבים על קרקעות של יהודים ובנייה בלתי חוקית. נתן להם חנינה. נותן להם אישורי כניסה. מדבר נמלצות על הצורך באהבת ערביי ארץ ישראל ובקירובם. הוא בוודאי יקבל בקרוב תואר שייח של כבוד.

מצביעי ש"ס הם ימנים. הם אוהבים את מדינת ישראל ואת חיילי צה"ל. הם לא יסכימו לגלות סובלנות היפר אקטיבית לערביי ישראל, המחנכים את ילדיהם לרצח יהודים, בחסות המיליונים ששר הפנים דרעי מזרים אליהם. פעם הוא הזרים כספים למוסדות של יהודים, כדי שהם יצביעו עבורו. היום הוא עם הערבים. ענבי הגפן בענבי הגפן.

חזונו של דרעי, נעוץ עדיין בהסכמי אוסלו. אלה היו ימיו הטובים. איזה חברים היו לו אז. מה יש לדבר. חיים רמון. טיבי. יוסי שריד. יוסי ביילין. נבחרת החלומות. היום הוא צריך לדשדש עם מצביעיו היהודים. מבחינתו, הם מי אפסים. דרעי יודע, שעם הקמתה של ש"ס הערבית, חבריו אלה יחזרו אליו.

אני לא יודע אם שורשי אהבתו של דרעי לערבי ארץ ישראל, נעוץ בערגה למלך חסן במרוקו, שתחתיו חסה דרעי הנער. יתכן שזה קשור לאישומים נגדו שעל הפרק. כי דרעי יודע, שאהבת הערבים, היא מתכונת בדוקה לאתרוגו על ידי התקשורת, ואנשי המשפט והתביעה השמאלנים. הוא חיוני. הרי צריך שוחרי שלום כמוהו.

כך או אחרת, בנאום הרצליה המכונן, הכריז דרעי על הקמתה של ש"ס הערבית. ערבי ש"ס יגלו בוודאי סובלנות כלפי מצביעי ש"ס היהודים. כי הרי ככלות הכול, הם לומדים מדרעי סובלנות מהי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר