מיהו מירו אמזלג מלהב"ה ומה הקשר לשירות הביטחון הכללי

"אין ערבים, אין פיגועים", כתב אמזלג בעמוד הפייסבוק שלו, וזו רק דוגמית. באופן מתוחכם למדי ניסה הפעם השב"כ לחדור לתוככי ארגון להב"ה הקיצוני. בסוף, גם הפעם נחשפה המזימה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פוסט שפרסם מירו אמזלג בפייסבוק (מתוך ynet)

בשבוע שעבר - כך מתפרסם היום ב-ynet - התקשר איש משטרה לתושב השומרון וביקש לשוחח עמו. זה סירב, אך שמר את מספר הטלפון. התושב, המחובר לכמה קבוצות וואטסאפ של נערי גבעות ופעילי ימין, זיהה את המספר באחת מהקבוצות והבין שהשוטר הצליח לחדור גם אליה. הוא יצר קשר עם מנהל הקבוצה ואמר לו שיש בתוכה "חפרפרת". בעקבות זאת, המנהל הסיר את החבר החשוד מהקבוצה, ובמענה לשאלתו מדוע הוא כך נוהג בו, מנהל הקבוצה הטיח בו: "אתה איש משטרה". בשלב זה, השוטר הציג את עצמו כ"מירו אמזלג", פעיל הארגון הימני-קיצוני להב"ה.

עם הזמן, הבינו פעילי הימין כי יש באמת פרופיל משתמש בפייסבוק תחת השם "מירו אמזלג" המציג את עצמו כפעיל הארגון להב"ה. בין חבריו של "אמזלג" בפייסבוק - עצורים מנהליים ואחד מנאשמי "פרשת דומא". לטענתם, איש מעולם לא פגש את "אמזלג" ולא ראה אותו.

"אין ערבים, אין פיגועים", כתב "אמזלג" בין היתר בעמוד הפייסבוק שלו, שבו הוא מתייג פעילי ימין קיצוני שנמצאים בהרחקות והיו עצורים מנהליים. במקרה אחר הוא צירף תמונה של כיפת הזהב והר הבית וכתב: "בעזרת ה', בקרוב הדגמים הללו יהיו בידינו באמיתי". בנוסף, יום לאחר מעצרם של כמה פעילי להב"ה, הוא כתב: "גאה בחברים שלי שנעצרו אתמול. הלב אתכם".

אלא שבמקרה אחד, בולט במיוחד, ניהל "אמזלג" שיחה עם שלומי טוויטו, מנאשמי ההצתה בבית הספר הדו-לשוני בירושלים, כחודש לפני ההצתה. השיחה התקיימה יום אחרי פיגוע הדריסה בירושלים, שבו נרצחה התינוקת חיה זיסל בר-און ז"ל ."אמזלג" שאל: "מה קורה, יש משהו באזור של הפיגוע אתמול?", וטוויטו ענה לו: "היום יש הפגנה, נקווה באמת שיהיה זעם". בתגובה ענה "אמזלג": "אני בא לזעום בכל הכוח".

ארגון להב"ה מסר בתגובה: "עצוב שמשטרת ישראל משקיעה מאמצים באנשים שאוהבים את המדינה במקום להילחם במחבלים".

מארגון "חוננו" המייצג עצורים מהימין הקיצוני מסר בתגובה, כי "מדובר בקצין מודיעין, המוכר לנו מניסיונות רבים לגיוס אזרחים נורמטיביים כסוכני משטרה. על פניו נראה שהקצין פעל להדחת צעירים לביצוע מעשים נגד ערבים. אנו קוראים למשטרה ולמח"ש לחקור את פעילות הקצין. ראינו בעבר למה הובילה פעילות סוכנים מדיחים".

תגובת משטרת ישראל: "מבלי להתייחס כלל לתוכן או למידת מהימנות הדברים, איננו נוהגים להתייחס בפומבי לסוגיות הקשורות בעולם התוכן המודיעיני של משטרת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר