שנה וחצי אחרי

בעקבות תחקיר "כיכר השבת": קנס כבד לסלקום

כשנה וחצי אחרי תחקיר "כיכר השבת" שחשף גבייה שיטתית של דמי "שימוש לא הוגן" ממשתמשים חרדים, הטיל משרד התקשורת קנס בסכום של 1,517,260 שקלים נגד החברה (חדשות הדיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
במסמך: חיוב יתר של סלקום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בעקבות תחקיר "כיכר השבת" - קנס כספי ל"סלקום": שנה וחצי לאחר שנחשפה שיטת הגבייה בעקבות "שימוש לא הוגן" בחבילות ללא הגבלה של חברת סלקום בתחקיר מקיף של "כיכר השבת", משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בגובה של 1,517,260 ש"ח על החברה.

שיטת הגבייה שפורסמה בתחקיר הוכיחה כי חברת סלקום נהגה לגבות מאות, ולעיתים אלפי שקלים מלקוחות החברה ששוחחו מעל ל-85 שעות שיחה בחודש, זאת למרות שהיו מנויים בחבילה שהוגדרה "ללא הגבלה" ולמרות שבחברת סלקום לא הבהירו ללקוחות מהו ההגבלה על חבילת "ללא הגבלה".

בתחקיר "כיכר השבת" נחשף כי במהלך חודש יולי 2014 הורידה סלקום את רף השיחות מ-100 שעות שיחה לחודש ל-85 שעות שיחה בחודש, כל זאת ללא שהודיעה ללקוחות. עוד עלה מתחקיר "כיכר השבת" כי הלקוחות החרדים לרוב לא קיבלו התרעה על החריגה, בניגוד לטענות החברה.

בעקבות התחקיר פנה "כיכר השבת" למשרד התקשורת שהודיע מיד לאחר פרסום התחקיר כי הוא פותח בבדיקה, היום הודיע משרד התקשורת כי החליט לקנוס את החברה בסכום של 1,517,260 שקלים לאחר שמצא כי סלקום הפרה את תנאי הרישיון שלה.

במקביל, כזכור, בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז תובענה ייצוגית נגד החברה בסכום של שלושה מיליון שקלים. בכתב התביעה נכתב בין היתר כי "מכתבה שפורסמה באתר "כיכר השבת", בה הובאו מסמכים מסווגים של סלקום, עולה כי זו לאחרונה שינתה את הגדרת "שימוש שאינו סביר" והעמידה אותו על רף של 5,000 דקות, והורתה לנציגיה לגבות באופן חד צדדי ומיידי בעבור חריגות ("נשתל חיוב חד פעמי בחשבונית") - כפי שנעשה בעניינו של התובע".

התביעה הוגשה בעילות של הטעייה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוסר תום לב במשא ומתן, חוסר תום לב בקיום חוזה, התרשלות ותנאי מקפח בחוזה אחיד. בעקבות התחקיר אף הורה מנכ"ל משרד התקשורת דאז אבי ברגר לחברות התקשורת לחדול מלעשות שימוש במונח "חבילות ללא הגבלה" כאשר בפועל ישנה הגבלה.

לפני כשנה הגיעו הצדדים להסכם פשרה, אלא שההסדר נדחה לאחר שבמהלך התביעה, באופן חריג ביותר, שלח היועץ המשפטי לממשלה מכתב מיוחד לבית המשפט בו ביקש מבית המשפט שלא לקבל הסדר פשרה בו לא נכללה התחייבות של סלקום לשינוי נהלי גביות החיובים הנוספים עבור "שימוש שאינו הוגן".

בסופו של דבר ולאחר מספר דחיות, התקבל הסכם הפשרה המתוקן שכולל התחייבות של חברת סלקום להשיב לכל הלקוחות בקומה הכשרה של סלקום את כל הסכומים בהם חויבו ללא שחברת סלקום התריעה על כך. על פי הערכת חברת סלקום, הסכום עומד על לפחות 663,000 שקלים.

בנוסף, בעקבות ההתערבות החריגה של היועץ המשפטי לממשלה, סלקום התחייבה להבהיר ללקוחות את גודל החבילות אותן היא מוכרת עם ביאורים מפורשים על חיובי יתר ועל הסכום אותו תגבה. בנוסף ביקש היועץ המשפטי לממשלה להימנע מהגדרת החבילות המוגבלות כ"חבילות ללא הגבלה".

בשבועות האחרונים החלו הלקוחות לקבל את כספם בחזרה כשבחשבוניות החודשיות קיבלו הלקוחות שנפגעו את סכומי הכסף בחזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר