סערה בקהילה

משרד הדתות החליט שלא להאריך את כהונת רב האתיופים

משרד הדתות בראשות השר אזולאי החליט שלא להאריך את כהונת הרב יוסף הדנה, רבה של הקהילה האתיופית. ההחלטה, מעוררת סערה בשל החשש כי היא נובעת עקב מאבקו של הרב בפ"ת (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יוסף הדנה (יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב יוסף הדנה, הוא אחת הדמויות המרכזיות בקרב יהודי אתיופיה, הוא מכהן כרבה הראשי של העדה, וכמי שאחראי על בירור היהדות של העולים. אך במשרד הדתות בראשות השר דוד אזולאי הוחלט שלא להאריך את כהונתו, כאשר ברקע תמיכתו בקהילה האתיופית בעיר פתח תקווה, בנושא המאבק מול רב העיר הגאון רבי בנימין אטיאס. החלטת משרד הדתות מעוררת סערה בקרב הקהילה.

על פי הדיווח בגלי צה"ל, התנהלות הרב הדנה בפרשת החשש לאפליית אתיופים בפתח תקווה, "מתברר שלא מצאה חן בלשון המעטה בעיני צמרת המשרד. הרב הדנה משלם דווקא עכשיו את המחיר, משום שהוא הגיע לגיל 67 - גיל הפרישה".

עוד דווח כי "בדומה לרבנים המועסקים על ידי המועצות הדתיות, גם הרב הדנה המועסק על ידי המשרד לשירותי דת רשאי לבקש הארכה לכהונתו. למרות שהבקשה הזאת מאושרת תמיד, אפילו עבור רבנים בגילאים מופלגים, בלחץ המשרד לשירותי דת דווקא הרב הדנה לא זוכה להארכת כהונתו. צמרת המשרד שכאמור חיכתה לו בסיבוב, הגדילה לעשות והודיעה על מסיבת פרידה ממנו מבלי שבכלל טרחה לעדכן אותו לגביה".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "הרב הדנה הינו עובד המשרד ואין דינו כדין כל רב אלא דינו כדין עובד מדינה שפורש בגיל 67. הרב הדנה עתיד לפרוש לגמלאות בסוף יולי למרות שהוא חצה את גיל הפרישה כהונתו הוארכה ב-7 חודשים לפנים משורת הדין. המשרד מוקיר את העשייה הברוכה של הרב הדנה ומשוכנע שיעלה בידיו להוסיף ולתרום בנושא ועל כן נעשית חשיבה להמשך תרומתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר