תזוזות בקק"ל

עוזי לנדאו התפטר כי הועברו כספים לרפורמים ולקונסרבטיבים

השר לשעבר עוזי לנדאו, יו"ר בקרן הקיימת לישראל, אינו בדיוק החרדי הקלאסי. אך העברת התקציב מהארגון לרפורמים כשנציגיהם חברים בדירקטוריון המאשר, עוררה את חמתו והוא התפטר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רפורמים, ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

עוזי לנדאו, יו"ר עמית בקק"ל (קרן קיימת לישראל), התפטר הבוקר (שני) מתפקידו בארגון, בשל אישור העברת כספים לזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים בשבוע שעבר. לנדאו שלח מכתב חריף לדני עטר, יו"ר קק"ל, בו הוא מטיח כלפיו ביקורת נוקבת. "איני יכול עוד לתת בך אמון", הוא כותב.

הרקע להתפטרות הוא לאחר שדירקטוריון קק"ל אישר בשבוע שעבר העברת כספים לזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים, זאת תוך כדי שנציגיהם יושבים באותו הדירקטוריון. מענין לציין, כי כסף נוסף עובר לזרמים אחרים שנציגים שלהם יושבים גם כן בדירקטוריון, אך לגביהם לא היה ויכוח על כך.

כאמור, במכתב שלנדאו שלח היום הוא כתב: "הגעתי למסקנה שאין עוד בידי כל אפשרות להצליח בתפקידי תחת הנהגתך. בתום היכרות קצרה של מספר חודשים איתך מסקנתי היא שאיני יכול לתת בך אמון כמי שיוביל את הקק"ל לקידום חזונה ומטרותיה. התנהלותך מפרה את עקרונות השקיפות והמנהל התקין, ובכלל זה", מדגיש לנדאו, "הפרת הנחיה מפורשת של יו״ר ועדת הביקורת של קק״ל השופט שטורזמן, שלא לאשר תקציב ישיר לגופים שלהם נציגים בדירקטוריון".

"בהתנהלותך אתה מאשר תוספות לגורמים אינטרסנטיים ופוליטיים", ממשיך לנדאו ותוקף, "אתה משנה את תקנון קק"ל וגורם לשיבוש קבלת החלטות וניהול כוחני העושה בארגון כבתוך שלו ופוגע בו במטרותיו ועובדיו. אסור שכך יתנהל גוף ציבורי שזקוק לשינוי", הוא מסיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר