מהומות בקבר דוד: המשטרה עצרה כמה מפירי סדר יהודים

ההסדר הקבוע הוא, שפעמיים בשנה נכנסים נוצרים לקבר, מלבד החדר המיועד להם בקביעות. השנה, הם נתקלו ביהודים שניסו למנוע זאת מהם. בוצעו מעצרים - אלימים, לטענת נוכחים במקום (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המהומה בקבר (צילום וידאו ותמונות: ארגון חוננו)

במהלך הבוקר נעצרו לחקירה שישה יהודים במתחם קבר דוד המלך בהר ציון בירושלים, בעת שעשרות ניסו למנוע כניסת נוצרים לתפילה במתחם. בתיעוד שהפיץ ארגון 'חוננו' נראה שוטר בועט במתפלל שהופל לארץ, ולדברי כמה מתפללים שוטרים היכו אף אותם באלימות.

שניים מהעצורים - המיוצגים על ידי עו"ד פילץ מ'חוננו' - מובאים היום לדיון בבית משפט השלום בירושלים, לבקשת המשטרה לשחרר אותם בתנאים.

מלבד הטענות על אלימות קשה שהפעילו השוטרים כנגד כמה מתפללים, כתב עורך הדין מכתב למפקד מרחב דוד בו הוא מתאר אירוע קשה של הפלת ספר תורה לארץ: "בעת האירועים היום באחד האולמות, יהודי החזיק בספר התורה למטרות תפילה (בימי שני יהודים בתפילת שחרית קוראים מתוך ספר התורה). שוטרי יס"מ דחפו את המחזיק בספר תורה, שנפל לארץ בעקבות כך.

עורך הדיו מוסיף וכותב, כי "ליהודים שומרי תורה אירוע זה הוא טראומטי מאוד, והם אף נוהגים לצום על אירוע זה. קטין שהעיר לשוטרים על כך נעצר מיד".

"לבד מכך, השוטרים נהגו באלימות קשה כנגד המתפללים, הגם שהם מחו בצורה לגיטימית וחוקית. אבקשך לטפל בחומרה באירועים אלו", סיים.

מהמשטרה נמסר: "בניגוד לפרסומים שונים בשום מקרה שוטרים לא הפילו ספר תורה לרצפה. במהלך האירוע במקום עוכבו לחקירה 5 חשודים שהפרו את הסדר הציבורי, תקפו שוטרים ואף ירקו עליהם. אנו מדגישים כי כל נושא התפילה היה מתואם עם הגורמים הרשמיים והמקומיים ובכל מקרה לא נערכה במקום מיסה".

"ברצונו לציין כי מדובר באירוע שעיקרו שמירת הסטטוס קוו משנת 48 בו הותרו 5 תפילות (ולא מיסות) לעדות הנוצרים בחדר הסעודה האחרונה ותפילה קצרה ביותר פעם בשנה בקבר דוד כפי שהיה היום. אנו רואים בחומרה אלימות כנגד שוטרים ונמצה את הדין עם המעורבים בכך. ברצוני לציין כי כל המעורבים שעוכבו לחקירה שוחררו בתנאים מגבילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר