מסמך: הרב הדנה סבר שאין אפליה בפתח תקווה

גורמים שונים טוענים כי הרב יוסף הדנה הודח מתפקידו בשל תמיכתו במאבק נגד אפליית אתיופים ברבנות פתח תקווה. מסמך שנחשף מעלה: הרב הדנה נמנה על צוות ששלל קיומה של אפליה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הדנה עם הרב הראשי, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

מאז שעות הבוקר טוענים גורמים שונים כי הסיבה שבמשרד הדתות מסרבים להאריך את כהונת הגאון רבי יוסף הדנה כרבה הראשי של העדה האתיופית בישראל היא תמיכתו במאבק נגד אפליה לכאורה של בני העדה ברישום נישואין בעיר פתח תקווה.

אך מכתב שיצא בזמן הסערה, מוכיח כי דעתו של הרב הדנה היא שבעיר פתח תקווה אין אפליה של בני העדה האתיופית, בניגוד לכל הטענות שהיו כנגד רב העיר הגאון רבי בנימין אטיאס.

במכתב עליו חתום הרב חזקיהו סאמין הוא כותב כי צוות ביקור מיוחד שהוקם לבדוק את טענות האפליה בעיר פתח תקווה הורכב מרבנים שונים בניהם הרב הדנה.

לאחר סיור שערכו במקום יחד עם בדיקת הנתונים החליט הצוות כי: "התרשמנו ונוכחנו מעל לכל ספק שמחלקת הנישואין בראשות הרב אטיאס פועלת על פי הנהלים וללא דופי בכל הקשור לעדה האתיופית".

גורם במשרד הדתות אמר ל"כיכר השבת": "הנה עוד הוכחה שלא מדובר ברדיפה אישית בגלל הדעות שלו אלא בשל הגיעו לגיל 67, כפי שדורש החוק וזה לאחר שכבר הוארכה כהונתו".

הבכיר הדגיש: "כמו שטענו בבוקר, עד כה הרב הדנה לא הגיש בקשה להארכה, אם הוא יגיש רוב הסיכויים שכהונתו תוארך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר