לפיד נעדר מהכנסת ונקנס ב-6,000 שקלים

יושב ראש "יש עתיד" חבר הכנסת יאיר לפיד נעדר מ-8 ישיבות בכנסת ונקנס בסכום של 6,000 שקלים, ח"כים אחרים שנעדרו ספגו אזהרה או לא נקנסו בכלל. הקנס ינוכה משכרו של לפיד (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(Flash90)

בדיון שנערך היום (שני) בוועדת האתיקה של הכנסת החליטה הוועדה לקנוס את יו"ר סיעת יש עתיד בניכוי ארבעה ימי עבודה משכרו (סכום של 6,000 שקלים שינוכו משכרו), זאת בעקבות היעדרות של לפיד מ-8 ישיבות מעבר למותר. בסך הכל נעדר לפיד מ-32 ישיבות כשלח"כים מותר להיעדר רק מ-24 ישיבות ברבעון.

יאיר לפיד הגיב וכתב לוועדת האתיקה כי "אני רואה חשיבות עליונה בהגנה על מדינת ישראל ובייצוגה בזירה הבינלאומית, בעיקר נוכח עליית פעילות תנועת ה-BDS, שמנסה לפגוע בישראל. בהתאם לזאת, נתבקשתי להופיע בפורומים בינלאומיים רבים, ולייצג את מדינת ישראל אל מול תופעות הדה-לגיטימציה בעולם". לפיד הוסיף כי "נפגשתי עם שורה של שרי חוץ אירופאים, נאמתי בהפגנה נגד מועצת זכויות האדם של האו"ם ועוד. שליחות זו דורשת הופעות בזירה הבינלאומית, ועל כן באותם זמנים נדרשתי להיעדר מישיבות הכנסת. אני מצר על כך, אך אני רואה חשיבות עליונה בהגנה על מדינת ישראל ואזרחיה".

אלא שהוועדה לא קיבלה את הסבריו של לפיד וכתבה כי "פעילות פוליטית ונסיעות בעניינים ציבוריים בארץ ובחו"ל מעבר למכסה הקבועה בחוק, לא יהוו הצדק סביר להיעדרות חבר הכנסת מהמשכן, שכן בראש ובראשונה מחויב חבר הכנסת לפעילות פרלמנטרית בכנסת, לכל הפחות בימי פעילות המליאה ובמכסה שנקבעה". כאמור, בעקבות הדברים החליטה הוועדה לקנוס את לפיד בסכום השווה לארבעה ימי שכר".

הקנס שהוטל על לפיד נחשב לנמוך יחסית אך עדיין חריד, וועדת האתיקה הדגישה כי היא מתחשבת בעובדה כי מדובר בהפרה הראשונה של לפיד בעניין ולכן הסתפקה בקנס הפעוט יחסית.

ח"כ טלב אבו עראר שנעדר מ-26 ישיבות, 2 מעל המותר, ספג אזהרה בלבד, ואילו ח"כ מיקי מיקי רוזנטל שנעדר גם הוא מ-26 ישיבות לא ספג קנס או אזהרה מאחר והציג מסמכים רפואיים המתרצים את היעדרותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר