מקומם: העירייה שכרה אדריכלית - ולא שילמה

מרים ליפשיץ נשכרה בכדי לבצע תכנון אדריכלי ולהשיג אישורי בניה לשתי ישיבות בירושלים. העבודה בוצעה על הצד הטוב ביותר - אולם המשכורת לא נראית באופק (חדשות, בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
עיריית ירושלים (Anna Kaplan/ Flash 90)

הקומבינה הכפולה של עיריית ירושלים: לפני כשנה, קיבלה מרים ליפשיץ העוסקת בתכנון אדריכלי, פניה ממנהל מחלקת החינוך בעיריית ירושלים, בה התבקשה להכין תכניות על מנת לקדם הוצאת אישורי בניה לכניסה לישיבה השייכת בין היתר ל"מרכז הרב". עבור השגת אישורי הבניה של העירייה עצמה, הובטח לה תשלום בסך של 9,000 שקלים, אלא שלמרות שהאישור הושג והבניה בוצעה, התשלום לא הועבר.

הסיפור החל לאחר שליפשיץ השיגה היתרי בניה שאפשרו להפוך קומת משרדים בירושלים לשתי ישיבות, האחת של "מרכז הרב" והשנייה עבור ישיבת "חדוות התורה".

לאחר שסיימה את התכניות והבניה הסתיימה, ביקשו גורמים בישיבה לדאוג להוצאת היתר בניה להוספת מדרגות חיצוניות לישיבה בכדי שתלמידים לא יצטרכו לעבור בבניין ולהפריע לכלל העובדים. ליפשיץ החלה לטפל בהיתר הבניה והציגה התקדמות בהליכי הוצאת ההיתרים, אולם לפתע פנו אליה מהישיבות וביקשו להקפיא את התהליך לאחר שגורמים בישיבות החליטו לעזוב את הבניין.

לאחר מספר שבועות, קיבלה ליפשיץ שיחת טלפון בה הדובר הציג את עצמו כאוריאל אלבז, מנהל מחלקת חינוך בעירית ירושלים. הוא ביקש מליפשיץ להמשיך בהליכים להוצאת היתר הבניה והודיע כי הם יטפלו מהיום בעניין. "ביקשתי אישור מהישיבות שהם עומדים מאחורי העניין, והתחלנו לעבוד" אומרת ליפשיץ ל"כיכר השבת".

ליפשיץ מספרת ל"כיכר השבת": "שאלתי את מר אלבז מי יהיה אחראי על התשלום, והוא אמר: 'עיריית ירושלים היא הלקוח מעכשיו, והיא תשלם'. שאלתי, כדי להיות בטוחה, "לשלוח לך חוזה לחתימה?" והוא אמר: "מה פתאום? אני התחייבתי, אני אשלם".

לאחר שקבעה את הסכום לעבודות הוצאת היתר הבניה, הסכום אושר. כל זאת למרות שמי שעומד מאחורי הבקשה להוצאת היתר הבניה הוא לכאורה אחד הזרועות הגדולים של עיריית ירושלים עצמה.

למרות העובדה כי העבודה בוצעה על הצד הטוב והיתר הבניה הונפק, ואפילו כלל אגרות ששילמה ליפשיץ מכיסה, התשלום מעיריית ירושלים בושש מלהגיע.

"אנחנו מתקשרים כל שבוע למנח"י, מעבירים אותנו ב'לך ושוב' מפה לשם, מר אלבז מעביר את הענין למנהלת הלשכה שלו, והיא העבירה אותנו לעובדת נוספת. מנח"י לא החליטו איזה מחלקה צריכה להעביר לי את התשלום - האם מחלקת חינוך כללי, או חינוך דתי. בינתיים המשכורת שלי שמגיעה לי ביושר, על עבודה שביצעתי, נופלת בין הכסאות" אומרת ליפשיץ ל"כיכר השבת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הנושא מוכר לעירייה ומטופל כנדרש וכחוק. חלק גדול מהתשלום סודר, והחלק השני מטופל בידי אגף מנח"י, במטרה להגיע לפתרון בהקדם"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר