אנטישמיות בלונדון

חשש בסטמפורד היל: אלמונים ריססו צלבי קרס

החשש בעקבות תופעת ריסוס צלבי הקרס במרכז השכונה החרדית סטמפורד היל שבלונדון, מגיע אל כותרות העיתונות האנגלית. הגרדיאן והדיילי סטאר הקדישו כתבות לתופעה החמורה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

החשש בעקבות תופעת ריסוס צלבי הקרס במרכז השכונה החרדית סטמפורד היל שבלונדון, מגיע אל כותרות העיתונות האנגלית. הגרדיאן והדיילי סטאר הקדישו כתבות נרחבות לתופעה החמורה שמדאיגה את תושבי השכונה השלווה בדרך כלל.

"ריסוס צלבי הקרס במשך כמה ימים ברציפות במרכז גינת שעשועים המיועדת למשחק עבור ילדים קטנים גורמת לדאגה רבה בקרב האוכלוסיה האורתודוכסית" מדווח הגרדיאן. לדברי התושבים, מדובר בסמלים של ימין קיצוני שמטרתם להרתיע ולעורר פחד בקרב היהודים.

"זה חלק מהמגמה של עליית כוחו של הימין הקיצוני" מאבחן הרשל גלוק, עסקן מקומי. לדבריו, ישנם קשישים ששירתו בצבא הבריטי ונלחמו במלחמת העולם השנייה המתגוררים בסמוך שהסמלים הללו גורמים להם טראומה של ממש. "אני חושב שמדובר בניסיון להחדיר פחד".

איטה סיימונס, ילידת פולין תושבת השכונה שמשפחתה נמלטה לאנגליה בפרוץ מלחמת העולם השנייה, אמרה כי היא מזועזעת. "עבור העם היהודי, צלב קרס הוא סמל נורא ביותר וישר נקשר לרצח ומוות".

כאמור, התופעה גורמת לסערה ציבורית אולם במשטרה עדיין לא הצליחו לעלות על עקבותיהם של הפורעים. "אנחנו מצפים שכוחות הביטחון ישיבו את השקט והרוגע לשכונה" אומרים התושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר