אירופה החליטה: בעד "יוזמת השלום הצרפתית" האנטי ישראלית

משרד החוץ תוקף את החלטת האיחוד האירופי שאימץ אתמול את "יוזמת השלום הצרפתית": החלטתכם מאפשרת לפלסטינים להמשיך ולהימנע משיחות ישירות, זהו צעד מצער שמחזיר אותנו אחורה (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראשי מדינות האיחוד האירופי (צילום: shutterstock)

מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי בירכה אמש (שני) על היוזמה הצרפתית להתנעת המשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים, בתום דיון במצב האזורי שקיימו בלוקסמבורג.

האיחוד פירסם הודעה, לפיה "בהתאם להחלטות קודמות של המועצה, ובתיאום הדוק עם הקוורטט בציפייה לקראת פרסום הדו"ח שלו וההמלצות, האיחוד האירופי ממשיך לעבוד מקרוב עם ישראל והפלסטינים ושאר הגורמים הרלוונטיים באזור ומעבר לו, לקראת פתרון שתי המדינות. שני הצדדים לסכסוך צריכים להפגין במדיניות ובמעשים מחויבות אמיתית לפתרון של שלום במטרה לבנות מחדש אמון הדדי וליצור את התנאים למשא ומתן ישיר ובעל משמעות. זה נועד להביא לסיום הכיבוש שהחל בשנת 1967, ולפתור את כל נושאי הסדר הקבע".

עוד נאמר בהודעה, כי "המועצה מקבלת בברכה את ההצהרה בנוגע ליוזמת השלום במזרח התיכון שאומצה במפגש השרים בפריז ב-3 ביוני. המועצה מאשרת את תמיכתה בפתרון צודק ובר-קיימא של הסכסוך הישראלי-ערבי ושלום ויציבות באזור".

מועצת השרים הוסיפה, ש"האיחוד האירופי נחוש, לצד פרטנרים בינלאומיים ואזוריים אחרים, להביא לתרומה קונקרטית ומשמעותית לגיבוש חבילת תמריצים גלובלית לצדדים לעשות שלום, בציפייה לוועידה בינלאומית שמתוכננת להתקיים לפני סוף השנה. לשם כך, המועצה מזמינה את הנציבות ושירות החוץ האירופי להציג הצעות, כולל תמריצים כלכליים, ללא דיחוי. המועצה מאשררת את הצעת האיחוד האירופי כפי שאומצה על ידי המועצה בדצמבר 2013, בדבר חבילה חסרת תקדים של תמיכה פוליטית, כלכלית וביטחונית שתוצע ותידון עם שני הצדדים בהקשר של הסכם הקבע הסופי".

כזכור, כבר מראשיתה נתקלה היוזמה הצרפתית - שיצאה לדרך בתחילת השנה - בהתנגדות ישראלית תקיפה. לאחר ששר החוץ הצרפתי הציב אולטימטום בן כמה שבועות והזהיר מפני כישלון יוזמתו לוועידה אזורית בעד מדינה פלסטינית, חזר נתניהו בכמה הזדמנויות על הסתייגותו מעיקרי היוזמה. בפגישה שהוא ערך לפני כחודש עם שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק איירו במהלך ביקורו בישראל, הוא אמר כי "הדרך לשלום אמת בינינו לפלסטינים הוא על-ידי משא ומתן ישיר. רק כך השגנו שלום עם מצרים, רק כך השגנו שלום עם ירדן, וכל פתרון אחר רק מרחיק את השלום ונותן לפלסטינים פתח מילוט".

מנגד, מקורבי שר החוץ הצרפתי ציינו לאחר הפגישה בהתייחסם לוועידה הבינלאומית המוצעת כי "צרפת פועלת בשקיפות מלאה בכל הנוגע לישראל. זאת בעצם מטרת הביקור של שר החוץ, המנהל דיאלוג צמוד עם בני-שיחו הישראלים. ישראל הייתה בין המדינות הראשונות שבהן ביקר שליחו המיוחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר