"היועצים - מלשינים" • הנאום המלא

מיכאל אלפר גולל את המשבר ותקף את ה'יועצים' • צפו בווידאו

מיכי אלפר, שעומד במוקד המשבר בחיפה, מול ראש העיר יונה יהב, המסרב למנותו לסגנו - כפי שהתחייב, גולל בנאום ארוך את המשבר ותקף בחריפות את היועצים של יהב • צפו בנאום המלא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

עשרות חברי מועצה ופעילים של סיעת 'דגל התורה' התאספו אמש (שלישי) למפגן תמיכה במועמדותו של נציג הסיעה בחיפה מיכי אלפר לתפקיד סגן ראש העיר.

הפעילים הביעו זעם על יהב ויועציו המסרבים לטענתם לקיים את ההסכם הקואליציוני ולתת לאלפר את התפקיד שהובטח לו. בין היתר נאמו הרב אברהם רובינשטיין, מנחם שפירא, הרב מרדכי בלוי ואישים נוספים.

מי שנעדר מהכינוס, בשל עבודתו כאחד מעורכי 'יתד נאמן', הוא תושב חיפה, אריה זיסמן, ששמו הוזכר בידי ליצמן כמועמד פשרה שיכהן כסגן ראש עיר מטעם דגל התורה - הצעה שנדחתה הן על ידי דגל התורה והן על ידי זיסמן עצמו.

בשעת לילה מאוחרת, הביע זיסמן צער על היעדרותו מהכינוס החשוב. "הגעתי לפני שעה קלה לחיפה מעריכת העיתון בבני ברק ולצערי לא יכולתי להשתתף. הדי הכינוס הגיעו לכל הארץ ולא פסחו על רחוב זבוטינסקי פינת סוקולב בבני ברק", כתב זיסמן לחברי 'דגל התורה'.

"הוספתם לנו כאנשי חיפה כבוד גדול", הוסיף זיסמן. "אין היום שום תנועה בארץ שיודעת לתת גב ולהוקיר נציג שנענש רק בגלל שהוא כה מוצלח, כמו דגל התורה. כבוד גדול להיות שייך לתנועה כזו וכבוד גדול להיות בימים אלו חיפאי. אשרינו שיש לנו נציגי שטח בכל הארץ שיודעים להעריך נציג אמיתי מהו ולפרגן לו מכל הלב".

מי שדווקא השמיע נאום סוער ולוחמני, היה אלפר עצמו, שפרס לראשונה את משנתו הסדורה כשהוא ממקד את המתקפה ביועציו החרדים של ראש העיר.

"כיכר השבת" מגיש את הנאום המלא והחריף:

אלפר, פתח בברכה לכל חברי 'דגל התורה', הח"כים והפעילים שתמכו בו באופן אישי והגיעו לכינוס, ולאחר מכן, עבר לדבר על הנושא עצמו, לשמו התכנסו החברים.

"הנושא של הגיבוי והכינוס הוא חשוב מאד, מכיון שהנושא של הסגנות עומד על הפרק. אנחנו לא מתמודדים כאן אם כן סגן או לא סגן, הייתה כאן אמירה שונה לגמרי. יש פה ציבור חרדי שבא לגור בעיר, היום חיפה נראית אחרת, הרחוב בעיר אחר, השפה ברחוב אחרת, נוה שאנן נראה אחרת, וההדר נראית אחרת, ושכונות אחרות נראים אחרת, ולא בגלל שמישהו מתכוון לכבוש שכונה כזו או אחרת, פשוט הציבור החרדי בא לפה, והציבור החילוני פה בעיר מקבל אותנו בזרועות פתוחות וישנו שיתף פעולה עם הציבור הכללי, ועם הנציגים הלא חרדים במועצה, ויש כאן אמירה של הנציגות בחיפה שהיא איננה רוצה את הציבור החרדי ולא מעוניינת בו.

"ואני אספר מה שסיפר לי אחד המתמודדים לראשות העיר בקדנציה האחרונה שנעשה סקר בחיפה שהוא רצה ללכת לבחירות על תקן של שנאת חרדים, והוא גילה שזה לא מדבר לאף אחד. הציבור הכללי בחיפה אין לו שום דבר נגד הציבור החרדי ואנו מתקבלים פה בזרועות פתוחות. וכל מי שמנסה להגיד שיש כאן השתלטות על שכונות חילוניות, הוא ממציא דברים רק כדי להשתמש לצרכיו האישיים בלבד.

"ההתפתחות הזו מצריכה בתי כנסת, בתי ספר, גני ילדים, בכל הכיתות ובכל השכונות, ויש כאלה שזה לצנינים בעיניהם ועל זה המאבק. והגיבוי שיש כאן היום הוא מאד מאד חשוב.

"הזכירו כאן מקודם את ענין היועצים אני חושב שלקרא להם יועצים זה קומפלימנט, זה לא מתאים. הם לא יועצים והם לא מייעצים, הם מלשינים על הציבור החרדי.

"אם אנחנו לא נוקיע את התופעה הזו חמש שנים מהיום אין לנו שום נציגות חרדית בשום מקום, האנשים האלו ניסו לנער אותנו, אותו יחצן בחיפה הולך לראש העיר ולוקח מודעה שנכתבו שם הנחיות להגשת בקשת הנחה בארנונה, העירייה דורשת שלושה תלושים אחרונים כדי לקבל הנחה, ושלושה תדפיסי בנק, ויש הרבה אנשים שמעבירים הלוואות, או תשלומי משכנתא של הילדים אחר כך, וזה מכשיל בקשות להנחה, כתבנו שם סעיף שעבר בחינה משפטית שהכנסות כאלו שאינם משקפות הכנסה. הולך אותו מלשין ומביא את זה לראש העיר, וראש העיר פונה לרב מנחם שפירא ואומר לי שמיכי אלפר מקמבן עליו, אז מנחם שפירא שאל את ראש העיר מה קרה היום זה כבר יצא לפני שבועיים, אז יונה יהב פונה בנוכחותו לאות יועץ ושואל אותו למה הבאת לי את זה רק היום? זה יצא לפני שבועיים.

"אמרתי לו לראש העיר השבוע, האנשים האלו לא רוצים את טובתך, הם עובדים אצלך בכסף לפני כן הם עבדו אצל האוייב שלך, שילמת להם הם עברו צד, הם ביקשו ממני כסף אני לא משלם, האנשים האלו הם לא יועצים, הם מלשינים! ללכת ולפגוע בציבור שמקבל הנחה בארנונה ונזקק להנחה הזו, ולא מקבל את השרותים שהוא צריך לקבל בעד מה שהוא כן משלם, ולמנוע ממנו את אותה הנחה זה מוייסרים! זה לא יועצים, זה קומפלימנט לקרא להם יועצים.

"אנחנו צריכים להוקיע את התופעה הזו, תופעה שאין לה מקום בחברה החרדית, האנשים האלו צריכים לדעת שאחרי היום הזה יש לנו אמירה מוחלטת, לאנשים האלה אין מקום, אנחנו לא דנים איתם, לא רוצים שהם יביאו לנו את הסגנות, לא רוצים משא ומתן מאחורינו, אנחנו לא רוצים איתם קשר, הם פוגעים בנו, הם לא מייצגים אותנו, לציבור החרדי יש מייצגים, ראש העיר רוצה וצריך לדעת מה הצרכים של הציבור החרדי. הוא יכול לשבת איתי חמש דקות רצוף, אני אתן לו רשימה מסודרת, ואני מוכן שגם לא את הכל יעשו מחר.

"אין לנו חלק איתם, וזה המסר שלנו היום!

"אני מול ראש העיר, אין משבר של אמון, אני יודע להסתדר איתו, אני היום חבר בוועדות שהאמון שלי הוא משהו נצרך באופן הבסיסי ביותר, לא דיברתי עליו מעולם, אני משתדל לכבד אותו גם היום, יש לנו תרבות שיחה אנחנו יודעים איך להתנהג, אנחנו לא עושים דברים בלי להתייעץ, כל דבר שעשיתי התייעצתי עם הרבנים, עם חברי הכנסת, מנחם שפירא כבר שבע וחצי שנים אנחנו מדברים המון, ואני רוצה להודות לו כאן היום על העזרה.

"ואני חוזר ואומר אותם יועצים גם לא דואגים לו, כי אם הם היו דואגים לו הם היו אומרים לו תכבד את ההסכם, אל תראה כל חייך כעורך דין שמפר את ההסכם עליו אתה הוא חתום, שזה דבר חסר תקדים, והוא לא צריך להיות שמה. אנחנו קוראים לו פה לכבד את ההסכם עליו הוא חתום, לכבד את הציבור החרדי.

"אני מרגיש הרבה יותר מחוזק עכשיו, אני חוזר לעירייה מול הרבה יותר מחוזק מול הפקידים בעירייה, שרוצים הרבה יותר לעזור לציבור החרדי מול העירייה, היה מי שחשב שהוא יצליח לסכסך נגד וזה לא עבד, כל היועצים הפילו אותו, אמרו לו מיכי ישבר, חברי המפלגה לא יעמדו מאחוריו, חברי הכנסת יגבו אותך, חברי הכנסת מגבים! כל המפלגה מגבה, כולם הגיעו לגבות!".

צפו בנאוום המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר