ראש השב"כ היוצא: הארגון מעוניין לגייס האקרים ולהעניק להם הגנה

ההתמקדות ההולכת וגוברת בקרב גורמי הביטחון בנושא הסייבר - בעיקר בפן ההגנתי שלו - מביאה היום את יורם כהן, ראש השב"כ היוצא, להצהיר: נגן על האקרים שיאותו להתגייס (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יורם כהן, ראש השב"כ לשעבר (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

ההתמקדות ההולכת וגוברת לאחרונה בקרב כל זרועות הביטחון בנושא הסייבר - בעיקר בפן ההגנתי שלו, אך גם בפן ההתקפי - היא כנראה שמביאה את יורם כהן, ראש השב"כ לשעבר, לגלות היום כי "השב"כ מוכן להעניק רישיון חוקי להאקרים המעוניינים להתגייס לשורותינו ולהיות הטובים שבטובים. מעבר לשימוש בסייבר כחלק מההגנה, הסייבר משמש גם כחלק מהיכולות ההתקפיות לארגון השב"כ ולכן עלינו להיות פרו-אקטיביים ומהירים".

לדברי כהן, "איומי סייבר הם לא תופעה של מחשבים, אלא של האנשים שעומדים מאחוריהם. האיום האמיתי הוא כאשר בני אדם אמיתיים הם אלו ששולחים את איומי הסייבר, והם אלו שצריכים להיות אחראים לכך. הדרך היחידה להילחם באיום הזה היא לבנות יכולות טכניות שיאפשרו להילחם בשדה. אף אומה לא צריכה לעמוד לבד במאבק הזה", סיים כהן.

במסגרת ההיערכות הביטחונית בתחום הסייבר, גם הושקה לאחרונה, כזכור, יחידה ייעודית לנושא בצה"ל שהועברה מאגף המודיעין לאגף התקשוב, בפיקודו של תת-אלוף חדש ששמו בינתיים אינו מותר בפרסום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר