בעקבות כיכר השבת

סלקום החזירה ללקוחות כספים שגבתה לא כדין

מאות לקוחות חרדים של חברת "סלקום" החלו לקבל בחזרה סכומי כסף שנגבו מהם שלא כדין במסגרת גביית דמי "שימוש לא הוגן" שביצעה החברה לפני כשנתיים ונחשפה ב"כיכר השבת" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(Lior Mizrahi/Flash90)

בעקבות תחקיר "כיכר השבת": בימים האחרונים החלו מאות לקוחות חרדים של חברת "סלקום" לקבל בחזרה סכומי כסף שנגבו מהם שלא כדין במסגרת גביית דמי "שימוש לא הוגן" שביצעה החברה לפני כשנתיים ונחשפה בתחקיר "כיכר השבת".

בעקבות התחקיר, הוגשה תובענה יצוגית נגד סלקום, כשבסופו של דבר חויבה החברה להשיב את הכספים במסגרת פשרה עליה חתמה עם התובע.

לקוחות סלקום שנטשו בינתיים את החברה קיבלו המחאות על הסכומים שנגבו מעבר לחבילת השיחות עליה היו מנויים. לקוחות שנותרו בחברה קיבלו הודעה על זיכוי בחשבונית החודשית.

למרות זאת, לקוחות החברה שעברו בינתיים דירה ולא ניתן לאתרם, עלולים לאבד את ההחזר בעקבות העובדה כי את ההמחאות ניתן לנצל רק עד שלושה חודשים.

בנוסף, בימים האחרונים ספגה סלקום קנס ממשרד התקשורת, בגובה של למעלה מ-1.5 מיליון שקל בעקבות הגבייה לאחר שבעקבות פניית "כיכר השבת" נפתחה בדיקה במשרד התקשורת בסיומה התברר כי החברה גבתה את הכספים שלא כדין ועברה על תנאי הרישיון של משרד התקשורת.

כזכור, בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז תובענה ייצוגית נגד החברה בסכום של שלושה מיליון שקלים. בכתב התביעה נכתב בין היתר כי "מכתבה שפורסמה באתר "כיכר השבת", בה הובאו מסמכים מסווגים של סלקום, עולה כי זו לאחרונה שינתה את הגדרת "שימוש שאינו סביר" והעמידה אותו על רף של 5,000 דקות, והורתה לנציגיה לגבות באופן חד צדדי ומיידי בעבור חריגות ("נשתל חיוב חד פעמי בחשבונית") - כפי שנעשה בעניינו של התובע".

התביעה הוגשה בעילות של הטעייה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוסר תום לב במשא ומתן, חוסר תום לב בקיום חוזה, התרשלות ותנאי מקפח בחוזה אחיד. בעקבות התחקיר אף הורה מנכ"ל משרד התקשורת דאז אבי ברגר לחברות התקשורת לחדול מלעשות שימוש במונח "חבילות ללא הגבלה" כאשר בפועל ישנה הגבלה.

לפני כשנה הגיעו הצדדים להסכם פשרה, אלא שההסדר נדחה לאחר שבמהלך התביעה, באופן חריג ביותר, שלח היועץ המשפטי לממשלה מכתב מיוחד לבית המשפט בו ביקש מבית המשפט שלא לקבל הסדר פשרה בו לא נכללה התחייבות של סלקום לשינוי נהלי גביות החיובים הנוספים עבור "שימוש שאינו הוגן".

בסופו של דבר ולאחר מספר דחיות, התקבל הסכם הפשרה המתוקן שכולל התחייבות של חברת סלקום להשיב לכל הלקוחות בקומה הכשרה של סלקום את כל הסכומים בהם חויבו ללא שחברת סלקום התריעה על כך. על פי הערכת חברת סלקום, הסכום עומד על לפחות 663,000 שקלים.

בנוסף, בעקבות ההתערבות החריגה של היועץ המשפטי לממשלה, סלקום התחייבה להבהיר ללקוחות את גודל החבילות אותן היא מוכרת עם ביאורים מפורשים על חיובי יתר ועל הסכום אותו תגבה. בנוסף ביקש היועץ המשפטי לממשלה להימנע מהגדרת החבילות המוגבלות כ"חבילות ללא הגבלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר