הוסר החשש

בפעילות גפני: הוסדרה פעילות הגמ"חים בישראל

בתום דיונים ממושכים ונוכח חשש כבד מפגיעה בגמ"חים, הגיע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני להסכמות עם משרדי האוצר והמשפטים, בנוגע להסדרת פעילות הגמ"חים בישראל (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: Issac Harari/Flash90)

בתום דיונים ממושכים ונוכח חשש כבד מפגיעה בגמ"חים, הגיע היום (רביעי ) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני להסכמות עם משרדי האוצר והמשפטים, בנוגע להסדרת פעילות הגמ"חים תחת משטר ה-FATCA , החוק האמריקאי בנושא אכיפת דיני המס על אזרחי ארה"ב בחו"ל.

על פי הסיכומים, גמ"חים יוכלו להמשיך לפעול ופעילותם תוסדר כגופים לתועלת הציבור (חל"צ) עפ"י שלוש חלופות. גפני בירך על ההגעה לסיכומים אך ציין "אין לי ספק כי אם הנציגים הישראליים היו מעלים במגעיהם עם האמריקאים את נושא הגמ"חים באופן רציני, לא היינו מגיעים למעמד הזה. הבעיה הזו לא היתה צריכה לעלות כלל. לא היתה בעיה עם הגמ"חים מאז קום המדינה, מדובר במוסדות בהם לא מקבלים משכורות והם נועדו למטרות חסד החל מהלוואות, חלוקת מזון וכלה בסבסוד תרופות שמחוץ לסל. מוסד הגמ"חים הוא מוסד שאסור לפגוע בו".

עוד הוסכם עם האוצר ומשרד המשפטים, יוכלו מנהלי גמ"חים לבחור באחת מתוך שלוש אופציות להסדרת מעמדם בהתאם להוראות ה- FATCA:

1. גמ"ח קטן – שאין לו פיקדונות של לקוח אשר עולים, בכל נקודת זמן, על 50 אלף דולר ושסך כל הנכסים שלו אינו עולה על 50 מיליון דולר, יצהיר על-כך בפני הבנק עד ליום 15.7.2016 בטופס מיוחד המצוי בבנק ואז יוכל להמשיך לפעול ובלבד שיקפיד להמשך קיום התנאים הנ"ל. לבנק עומדת הזכות שלא לקבל את התצהיר במידה אם יש דברים שגויים בהצהרה העצמית. במידה שכך, יוכלו מנהלי הגמ"ח לפעול בהתאם לחלופות 2 ו- 3 העומדות בפני גמ"חים גדולים.

2. גמ"ח גדול שאינו רשום כיום כעמותה או כחברה לתועלת הציבור (חל"צ)

א. יירשם ברשם העמותות כעמותה. יגיש בקשה לכך עד ל- 15.7.2016 לרבות הגשת תצהיר מעו"ד כי הגיש את הבקשה, שהוא מתעתד לפעול למטרה ציבורית, ימנה לפחות 7 חברים שאינם קרובים, נכסיו והכנסותיו ישמשו להשגת המטרה הציבורית בלבד וכי בכוונתו להגיש דו"ח כספי ל- 2016 עד ה- 30.4.2017. לאור זאת המוסד יירשם כמוסד שאינו מוסד פיננסי-אקטיבי ויוכל להמשיך לפעול. לצורך כך, ימציא שני אישורים. עד ל- 30.10.2016 אישור מרשם העמותות או מרשם החברות על פתיחת תאגיד וכן עד ל- 31.5.2017 אישור על הגשת הדו"ח השנתי ל- 2016 לרשות המיסים. אם לא יוגשו האישורים הללו, הבנק ישלול את סיווגו כמוסד שאינו פיננסי-אקטיבי.

ב. יירשם כמוסד פיננסי-ישראלי-מדווח (לרשות המיסים הישראלית (א"ק)) באתר רשות המיסים האמריקאית (IRS) – הכתובת המלאה מופיעה בקובץ המצ"ב. בנוסף, יירשם באתר רשות המיסים כאן בארץ כמוסד פיננסי לצורכי FATCA.

3. גמ"ח גדול שרשום כיום כעמותה או כחברה לתועלת הציבור (חל"צ) – ימציא אישור על הגשת דו"חות לרשות המיסים עד ליום 31.12.2016 לגבי שנת הכספים 2015 וימשיך את פעילותו כרגיל.

יצוין כי ההסדר הינו לשנה אחת בלבד ועד שתוסדר החקיקה המלאה בעניין.

בתום הישיבה שבה השתתפו נציגי האוצר ומשרד המשפטים, קרא יו"ר הוועדה גפני לנציגי הממשלה: "תהיו גמישים בעניין הזה. מלכתחילה לא היינו אמורים להגיע למצב הזה והאמריקאים היו מקבלים את עניין הגמ"חים". המשנה לממונה על הכנסות המדינה במשרד האוצר, פרידה ישראלי, הביעה נכונות להסדיר את כל הנושא והוסיפה: "אין כל סיכוי שהאמריקאים היו משאירים איזשהו גוף פיננסי כזה או אחר, ללא הסדרה בחקיקה לפי הכללים. עפ"י האמריקאים, כל גוף חייב להיות מוסדר ומפוקח. בכל מקרה, שר האוצר כחלון, הודיע שהוא סומך את ידיו על ההסכם שאליו הגענו כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר