בשורות רעות

משתמשים כל 41 שניות • אנחנו מכורים לסמרטפון

מחקר מרתק של האוניברסיטאות וורצבורג ונוטינגהאם-טרנט מלמד על רמת ההתמכרות של משתמשי הסמרטפון שמתעסקים במכשיר בממוצע כל 41 שניות. ומה קורה בזמן המתנה? (דיגיטל, חדשות)

בני סלומון | כיכר השבת |
(אפל)

בכל מקום היום ניתן לראות אנשים ספונים בתוך מכשירי הסלולר שלהם עליו הם מרפרפים שוב ושוב. ניסוי שנערך על ידי האוניברסיטאות וורצבורג ונוטינגהאם-טרנט עבור מעבדת קספרסקי, מצא כי משתתפים שהושארו לבדם בחדר המתנה החזיקו בממוצע 44 שניות בלבד לפני שהחלו להתעסק בסמרטפון.

הנתונים של הניסוי הראו כי גברים החזיקו מעמד 21 שניות בלבד בהשוואה ל-57 שניות אצל הנשים. באופן משעשע כאשר נשאלו המשתתפים כמה זמן לדעתם עבר שהחלו להציץ בסמרטפון, רוב המשתתפים העריכו את פרק הזמן הזה בין שתיים לשלוש דקות, מה שמלמד שהנשאלים לא שמים לב לרמה בה הם "מכורים" לסמרטפון.

מהמחקר עוד עולה כי במהלך זמן המתנה של 10 דקות, המשתתפים השתמשו בטלפון החכם שלהם בממוצע במשך חצי מהזמן (5 דקות).

מחקר נוסף שנערך בשתי האוניברסיטאות לימד שהדחף לבדוק את הסמרטפונים בשכיחות גבוהה נגרם כנראה כתוצאה מהפחד להחמיץ משהו כאשר איננו מחוברים. בסקר משלים, משתתפים אשר השתמשו בטלפון שלהם באינטנסיביות גבוהה יותר ציינו רמה גבוה יותר של חרדה.

באופן מרתק המחקר גם הראה כי ככל שאנו משתמשים בטלפון יותר, כך אנו הופכים ללחוצים יותר. עם זאת, כאשר המשתתפים נשאלו לגבי האושר הכללי שלהם, לא נמצא הבדל בין משתמשים קלים לכבדים. לכן, לא נראה כי ללחץ שנוצר על ידי השימוש בסמרטפון יש השפעה משמעותית על איכות החיים הכללית.

התלות של רבים במכשירי הסמרטפון היא גדלה והולכת, מחקרים קודמים של מעבדת קספרסקי, אנו מסתמכים רבות בימים אלה על מכשירים ניידים כ"הרחבה" של המוח שלנו, ומשתמשים בהם ככלי המחליף את הצורך שלנו לזכור נתונים. רוב משתתפי המחקר, לדוגמא, לא זכרו את מספר הטלפון הנייד של בני הזוג שלהם, ילדיהם או מקום העבודה שלהם, אבל כן הצליחו לזכור את מספר הטלפון בבית שבו גרו כשהיו בני 10.

נתוני המחקרים מוכיחים כי החשש של מחנכים רבים מפני מכשירי הסמרטפון יש לו על מה שיסמוך וכי יש צורך בשימת לב רבה לנושא שהשפעתו הולכת וגדלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר