שילה הקדומה על מפת החינוך

במהלך ביקורו אשר לווה על ידי ראש מועצת מטה בנימין מר אבי רואה, צפה סגן ראש עיריית ירושלים, הרב צביקה כהן, במיצג המיוחד המותאם למגזר החרדי: "אפעל לקדם סיורי תלמידים באתר שילה הקדומה המשלב הנאה וחיבור לשורשי ההיסטוריה היהודית" (חרדים, שיווקי)

ביקור יוצא דופן באתר שילה הקדומה. (צילום: יח"צ)

ביקור יוצא דופן קיים סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי בעירייה הרב צביקה כהן באתר שילה הקדומה המצוי בקרבה לירושלים.

הרב צביקה כהן סייר באתר כשהוא מלווה באנשי לשכתו כאשר את הסיור מוביל ראש מועצת מטה בנימין מר אבי רואה יחד עם מנהלי אתר שילה הקדומה.

לסיור הצטרף חבר מועצת עיריית ירושלים ומנהל הישוב תל ציון הרב נחמניאל סבן.

במהלך ביקורו באתר, שנחשב לאחד הפופולאריים בקרב ציבור המטיילים החרדי, התרשם סגן ראש העיר מהפעילות במקום המשלבת הנאה תוך המחשת תכנים מהמשכן.

שיאו של הביקור היה בעת הקרנת המיצג האור קולי במגדל. הרב צביקה כהן צפה במיצג שהותאם במיוחד למגזר החרדי על ידי יהודה גרובייס. המיצג זוכה לאהדה רבה בקרב מוסדות החינוך, תלמודי תורה, בתי ספר וסמינרים לבנות כאשר התכנים מפוקחים ביתר שאת.

כמו כן סיירו סגן ראש עיריית ירושלים הרב צביקה כהן וחבר העירייה ומנהל הישוב תל ציון הרב נחמניאל סבן בתצפית אשר משקיפה על המקום בו התפללה חנה את תפילתה הידועה.

בשילה התאסף כל העם במטרה לבנות משכן קבע לארון הברית, ולייחד מקום לעבודת הקרבנות וכאשר הגיעו בני ישראל לשילה זכו לקיים את כל המצוות התלויות בארץ כמו מעשרות, שמיטה וכדומה. בשילה אף חולקו נחלות בני ישראל וזהו המקום שבו העתירה חנה בתפילתה.

באתר המבקרים שילה הקדומה נמצאים שרידיה של העיר שילה המקראית, ובימים אלו מתנהלות חפירות ארכאולוגיות על מנת לחשוף עוד מהתוואי של העיר ולזכות לחזות איך נראתה העיר בזמן יהושע בן נון.

מלבד המימד ההיסטורי קיימים בשילה הקדומה מגוון אטרקציות חווייתיות כאשר המבקרים יכולים לצפות בחיזיון אור קולי במגדל הרואה כאשר החיזיון מוקרן על גבי זכוכיות על רקע הנוף הבראשיתי, כן קיים באתר רחוב המלאכות הקדומות במסגרתן ניתן להשתתף בסדנאות ולחזות ברבות מהמלאכות שנהגו בעבר כמו בית אריגה לטווית צמר, כדרות – יצירת כדים, יצירת חלילים ועוד.

לאחר שסייר במקום התכנסו המשתתפים לישיבת עבודה מקצועית, במהלכה אמר הרב צביקה כהן כי הוא מתרגש לבקר במקום אשר מהווה אחד מנקודות הציון המרכזיות של העם היהודי, וכי הוא רואה חשיבות לחזק את תנועת ההתיישבות.

"המקום מרגש, מחבר ומחזיר לשורשים ולהיסטוריה" אמר הרב כהן והוסיף "אני רוצה להודות לראש המועצה אבי רואה ולהנהלת המקום שהתאימו את המקום מתחילתו ועד סופו לטובת המגזר החרדי". סגן ראש העיר ירושלים אף ציין ואמר "אנו נפעל לסייע להם על מנת שמאות תלמידים ותלמידות יוכלו לסייר במקום ולהתחבר לשורשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר