"גוזלים את החנית מיד המצרי"

עתירה חדשה לבג"צ: "הכותל הרפורמי הוקם ללא היתרי בניה"

עמותה שנאבקת בהקמת הכותל הרפורמי, הגישה בקשה להצטרף כצד בעתירה שנידונה בבג"צ בנוגע להקמת הרחבה הרפורמית, וטוענת: הרחבה הוקמה ללא היתרי בניה כנדרש בחוק (אקטואליה, ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
הכותל הרפורמי (Yonatan Sindel/Flash90)

לבית משפט העליון הוגשה הבוקר (רביעי) עתירה נגד מה שמכונה "הכותל הרפורמי", זאת בטענה כי "עזרת ישראל" שהוקמה על ידי רשויות של עיריית ירושלים ושל מדינת ישראל - הוקמה ללא היתר בניה כנדרש בחוק.

העתירה שהוגשה מטעם עמותת "בצדק", שכבר הגישה מספר עתירות נגד הכותל הרפורמי, הוגשה כהצטרפות לעתירתן של "נשות הכותל" נגד רב הכותל. גורמים בעמותה אומרים ל"כיכר השבת" כי המטרה בהצטרפות לעתירה היא "לגזול את החנית מיד המצרי" ולעשות שימוש בטיעונים המשפטיים נגד אותם גופים שמנסים לרתום את בג"ץ למאבקם.

בעתירה נטען כי רחבת "עזרת ישראל" שהוקמה על ידי השר נפתלי בנט כפתרון מוצע לתפילת נשות הכותל ולזרמים רפורמיים - הוקמה שלא כדין בניגוד לחוק התכנון והבניה בידי חברה בבעלות ממשלת ישראל ועיריית ירושלים (פמ"י) והפתרון שניתן לתפילת הקונסרבטיבים מהווה בעצם עבירה חמורה על החוק.

עורך דין אלדד רבינוביץ שהגיש את הבקשה בשם עמותת בצדק אמר כי "אנו שומעים רבות על כך שבניה בלתי חוקית היא "מכת מדינה", אך מסתבר שזו מכה המבוצעת בידי המדינה עצמה".

בעמותת "בצדק" אומרים כי הגורמים המשפטיים בעמותה פנו מספר פעמים למחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה בבקשה כי הגוף האמון על תגובת המדינה לבג"ץ יעדכן את בית המשפט כי רחבת "עזרת ישראל" איננה חוקית ולא ניתן להתפלל שם.

"לאור העובדה שהעובדות לא הוצגו לבית המשפט כמבוקש, עמותת בצדק בחרה לגלות בעצמה את העובדות לבית המשפט והגישה היום בקשה להצטרף כ"ידיד בית המשפט" להליך שמנהלות "נשות הכותל" נגד המדינה".

אין זו הפעם הראשונה שעולות טענות נגד חוקיותו של "הכותל הרפורמי". במכתב ששלח השר זאב אלקין לאחר ההחלטה שהתקבלה לפני מספר חודשים ביחס ל"כותל הרפורמי", פירט השר שמשמש גם כשר לענייני ירושלים ומורשת, כי אין אישורים סטטוטוריים לבניית הבמה הנדרשת ברחבת הכותל הדרומי, מעל החפירות הארכיאולוגיות.

בעקבות הדברים דרש השר אלקין מראש הממשלה שלא להתקדם עם המתווה, "לאור זאת, אני פונה אליכם בכדי למנוע אי הבנות או קידום הבמה ללא היתרים נדרשים באופן בלתי חוקי, ולבחון את ההיתכנות של התכנית שאושרה במתווה טרם ביצועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר