נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "שכנותינו יידעו שהמטוס ייצור הרתעה"

בטקס גלילה חגיגי במפעל לוקהיד מרטין בארה"ב הוצג מטוס הקרב החמקן הראשון מבין 33 שרכש חיל האוויר. בין הנוכחים גם שר הביטחון ליברמן שאמר: "יגביר את יכולותינו המבצעיות לאורך זמן רב". ראש מטה חיל האוויר: "הרגשתי בסימולטור כאילו החזקתי את העתיד בידיים שלי" (צבא)

יואב זיתון, ynet | כיכר השבת |
ליברמן במטוס החמקן הישראלי הראשון (צילום: לוקהיד מרטין ופייסבוק)

בכירים ישראלים ואמריקנים משתתפים היום (ד') בטקס הגלילה החגיגי של מטוס ה-F-35A "לייטנינג II" הראשון של חיל האוויר.

לטקסהגיעו יותר מ-400 אורחים, בהם השרים אביגדור ליברמן וצחי הנגבי, שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, סגנית תת-מזכיר ההגנה לנושא קשרי חוץ של חיל האוויר האמריקני, היידי גרנט; מנהל תוכנית ה-F-35 בפנטגון, גנרל כריס בוגדן; מושל טקסס גרג אבוט, וחבר הקונגרס מטקסס קרייג גולדמן.

"מדינת ישראל גאה להיות הראשונה באזורנו לקבל ולהפעיל את המטוס", אמר בטקס שר הביטחון אביגדור ליברמן. "זה המטוסהמתקדם ביותר בעולם והבחירה הטובה ביותר של ראשי מערכת הביטחון לשמירה על העליונות האווירית. ברור וידוע לנו ולשכנותינו שה-F-35 יצור הרתעה ויגביר את יכולותינו המבצעיות לאורך זמן רב. המטוס יאפשר להגן על ישראל מאיומים מתפתחים באזור. זוהי אבן דרך חשובה נוספת עם שותפנו האסטרטגיים. זה לא סוד שיש לנו לעיתים מחלוקות עם ארה"ב ברמות הפוליטיות אבל כשזה מגיע לביטחון ישראל אנו נהנים מתמיכה ושיתוף פעולה חזק".

צילום: לוקהיד מרטין

ראש מטה חיל האוויר, תא"ל טל קלמן, אמר בנאומו בטקס כי "כטייס בעל ניסיון של יותר מ-30 שנה על מגוון רחב של כלי טיס, הייתה לי הזכות לטוס בסימולטור של ה-F-35 וההרגשה הייתה כאילו החזקתי את העתיד בידיים שלי. השילוב הייחודי של טכנולוגיה פורצת דרך, קטלניות וממשקי אדם-מכונה יובילו את העולם לדור החמישי".

השגריר שפירו הוסיף: "זה המשך של היסטוריה ארוכה של עזרה אמריקנית לביטחון ישראל. לאחרונה פגשתי קבוצה של טייסים אמריקאים, עכשיו הם בשנות ה-70 לחייהם, שהיוהראשונים לאמן את הטייסים הישראלים. עכשיו ה-F-35 יאפשר לישראל לשמור על היכולות התרעה שלה מול האיומים. ישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לארה"ב לקבל את המטוס הזה. כמה מהר נוכל להביא את אותו לישראל? בקרוב מאוד המטוס יהיה על אדמת ישראל".

עוד אמר תא"ל קלמן:"אין ספק שהמטוס יאפשר להגן עלינו מהסלמות שעלולות להגיע בעתיד. נוכחותו באוויר תשפר את הדינמיקה העתידית באזור. עם 'האדיר' השמיים אינם הגבול".

מתוך Ynet

"זכינו בכבוד לחבור למדינת ישראל ולסייע לה לחזק ולהעמיק את השותפות הארוכה בין שתי המדינות", אמרה מרילין יוסון, יו"ר, מנכ"לית ונשיאת לוקהיד מרטין. "ה-F-35 יהווה משואה של כוח ויציבות באזור ויתרום לשמירת השקט והיציבות של הדורות הבאים".

המטוס, שקיבל את השם העברי "אדיר", יהווה תוספת כוח משמעותית לשמירת היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון, בזכות היכולות המתקדמות להתמודד בין השאר עם איומי טילים ואזורים אוויריים המוגנים בצפיפות רבה.

המטוס משלב יכולת חמקנות מתקדמת עם חתימת מכ"ם נמוכה בשילוב עם יכולת טיסה מהירה, שרידות, היתוך מידע מלא ממגוון חיישנים, פעילויות מופעלות-רשת ותמיכה מתמשכת ומתקדמת.

צילום: לוקהיד מרטין

מדינת ישראל רכשה 33 מטוסי F-35 מדגם A, להמראה ונחיתה שגרתיות במסלולי המראה סטנדרטיים (CTOL) באמצעות עסקת מכירה צבאית (FMS) למדינה זרה של הממשל האמריקני.

צילום: לוקהיד מרטין

תרומתה של ישראל לתוכנית ה-F-35 מתבטאת בכמה גורמים: ייצור כנפיים על ידי התעשייה האווירית, קסדה מתקדמת לטייסי המטוס מתוצרת אלביט, ואספקת חומרים מרוכבים לגוף המטוס ודלתות של תאי החימוש מתוצרת אלביט-סאיקלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר