לא רק ארדן: שבעה שרים כלולים במסמך השחיתות המשטרתי

שבעה שרים נגועים בשחיתות, לפי "מסמך יצחקי"; בכיר במשטרה טוען כי הם יודעים מי המדליף ואת מטרתו; השר אריאל דורש לדעת מה כתוב עליו במסמך - כל ההתפתחויות המסעירות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניצב יצחקי מגיע לכנסת עם המפכ"ל, כדי לתת הסברים על המסמך שחיבר על החברים בבנין (צילום: מתוך ynet)

הערב נחשף בערוץ 10, כי ב"מסמך יצחקי" - המסמך המטלטל שהוכן לפני כשנתיים בהוראת ניצב יצחקי בו מידע פלילי על כל חברי הכנסת הקודמת - נכללים שמותיהם של שבעה שרים המכהנים כיום בממשלת ישראל, ולא רק שמו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הממונה על החוקרים, כפי שכבר התפרסם.

פרשן הערוץ, רביב דרוקר, אומר כי בכוונה אינו מפרסם את שמות הפוליטיקאים שבמסמך, כדי לא להטיל לחינם עננה ציבורית מעל ראשם. הדלפת שמו של ארדן נעשתה במכוון, לטענתו, על ידי גורמים במשטרה, במטרה לנטרל את ארדן מלטפל בשערוריית קיומו של מסמך שכזה בארגון עליו הוא מופקד מתוקף תפקידו, כשכעת, לאחר הדלפת שמו, הוא נחשב לבעל ענין שמנוע בשל כך מטיפול בנושא.

כמו כן, ערוץ 2 מפרסם הערב כי מכל השרים, דווקא שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) פנה בדחיפות לשר לביטחון הפנים בדרישה מהמשטרה לחשוף את כל המידע הקיים לגביו במסמך הנפיץ, "במידה שאכן קיים מידע כזה" - כלשונו.

היום מתברר, כי לטענת גורם בכיר במשטרה, הדלפת מסמך החשדות המדובר, נועדה לסכל ולפגוע בחקירות עתידיות נגד בכירים במערכת הציבורית הישראלית, והדבר יחקר ויתפרסם בזמן הקרוב: "אנחנו יודעים היטב מי מדליף ומי מוציא חומר רגיש כדי לפגוע באגף החקירות ובמפכ"ל", הוא אומר בביטחון. "הכל בגלל הפחד מחקירות גדולות שיגיעו בקרוב נגד גורמים פוליטיים בכירים ביותר (ראש הממשלה נתניהו. א.ר.). אנחנו לא מפחדים ונמשיך לבצע את עבודתנו נגד השחיתות הציבורית בישראל".

מוקדם יותר, התייחס למסמך במליאת הכנסת השר הממונה גלעד ארדן, וטען ש"הוא הוכן לצורכי בקרה בלבד. אני כשר לביטחון הפנים מעולם לא נחשפתי לקיומו של מסמך כזה, לא מכיר אותו. היועץ המשפטי נחשף אליו. הוא בדק את הדברים מול נציגי המשטרה", אמר ארדן במליאת הכנסת. "המשטרה לא מעניקה חסיונות לאף אחד מצד אחד, ולא יוזמת איסוף מידע על נבחרי ציבור ולא משנה מעמדו מצד שני".

בפגישה שנערכה היום בלשכת יו"ר הכנסת, אלשיך סקר בפני אדלשטיין את תהליכי העבודה ואמר כי יש איסור מוחלט ליזום איסוף מידע על נבחרי ציבור ויש מחויבות לדווח לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה על כל מידע מהותי המתקבל במשטרה ולקבל הנחיות מדויקות כיצד לפעול. המפכ"ל טען כי המסמך מהווה תהליך בקרה פנימי של ראש אגף החקירות ולא כפי שפורסם, והביע צער על דליפת המידע, ואף הבהיר כי זו עבירה חמורה.

אדלשטיין קיבל את דברי אלשיך, אך הדגיש בפניו את החשיבות הרבה בהוצאת הבהרה רשמית ומסודרת בהקדם לציבור ולחברי הכנסת, שכן "יש עננה על כל חברי הכנסת ותחושה בציבור כאילו עשרות חשודים בפלילים". יו"ר הכנסת הדגיש בפני המפכ"ל את החשיבות הרבה בהוצאת הבהרה רשמית ומסודרת בהקדם ביחס לרשימה ולרלבנטיות שלה, כך ש"הציבור יוכל להיות סמוך ובטוח שהמשטרה מבצעת נאמנה את עבודתה, אך שחברי הכנסת יוכלו להיות בטוחים שהמשטרה אינה מחזיקה חומרים נגדם לצורך פגיעה בפעילותם ובמועמדותם לתפקידים שונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר