משאל העם בבריטניה

החרדים חלוקים: האם לתמוך ביציאה מהאיחוד האירופי?

אזרחי בריטניה יכריעו היום במשאל עם האם על בריטניה לצאת מהאיחוד האירופי או להישאר • בקרב הקהילה החרדית חלוקות הדעות, כאשר נראה כי מרבית החרדים יתמכו ביציאה מהאיחוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יום ההכרעה בבריטניה: 46.5 מיליון אזרחי בריטניה יצביעו היום (חמישי) במשאל העם ויכריעו האם בריטניה צריכה להישאר או לפרוש מהאיחוד האירופי. בפני המצביעים עומדות שתי אפשרויות הצבעה - "להישאר" או "לעזוב".

ההצבעה מפלגת את בריטניה, כאשר מחד, הימין בבריטניה תומכים ביציאה מהאיחוד האירופי בטענה שהאיחוד מתערב בכלכלה הבריטית ושולט במדיניות ההגירה. מנגד, השמאל ומרבית חברי הפרלמנט בהם ראש הממשלה תומכים בהישארות באיחוד, בטענה כי אם בריטניה תהיה לבד, מעמדה בעולם יידרדר.

גם בקרב הקהילה החרדית חלוקות הדעות כיצד יש להצביע. האם עדיף ליהודים המצב הנוכחי בו אנגליה הינה חלק מהאיחוד האירופי או שאולי עדיפה ההתנתקות והצעידה בדרך חדשה.

עסקנים בציבור החרדי בלונדון חלוקים כאמור בשאלה זו. מחד יש המצדדים דווקא בהשארת המצב הנוכחי המסייע לקבל דרכונים ואשרות שהייה וכן גישה חופשית בכל היבשת, ומאידך, טוענים אחרים, כי דווקא המצב בו אנגליה תהיה תלויה אך ורק בעצמה, עדיף.

"מרבית הקהילה החרדית תצביע לכאורה בעד ההתנתקות והיציאה מהאיחוד האירופי", מעריך גורם המעורה בקהילה בשיחה עם "כיכר השבת".

הגורם מציין את עמדתו של הרב אליקים שלזינגר ראש ישיבת הרמה שהורה להצביע לצאת מהאיחוד האירופי ונימק זאת בכך שאיחוד של הגויים הינו בדרך כלל רע עבור היהודים.

הוא הוסיף ואמר שההצלחה והשמירה של היהודים היתה תמיד במדינות קטנות ולא בגדולות ומאוחדות.

גם ראש ישיבת גייעטסד רבי אברהם גורביץ הורה לתלמידיו להצביע כך, זאת כאשר ישנם גם רבנים אחרים הסוברים אחרת.

יצויין, כי ראש הממשלה דייויד קמרון הופיע לאחרונה מול נציגי הארגון היהודי הגדול במדינה, וטען כי ההישארות באיחוד האירופי היא לטובת ישראל שמרוויחה כך קול ידידותי אליה בתוך הארגון העויין אותה, אך דווקא בשל עוינותו זו של האיחוד יש הסבורים שכדאי לבריטניה לעוזבו ולהחלישו, כשגם כך קולה של בריטניה לא השפיע עליו עד כה לטובה.

כך או כך ישתתפו היום היהודים החרדים בהצבעה הגורלית על עתיד המדינה המשמעותית באירופה. הקלפיות ייסגרו בלילה והתוצאות יפורסמו מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר