שוקולד מריר: סכסוך משפחתי קשה בחברת השוקולד

אבנר וידברג, בעליה של חברת 'שוקולד השחר', זכה בפרס מפעל חיים. רגע לפני, נשמט מידו הפרס כי בן דודו ושותפו, משה, טען בתוקף: "בן דודי - מתחזה" • הסיפור המלא (כלכלה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השחר עולה? ממרח השוקולד (צילום, משטרת מרחב גליל)

בחברת 'שוקולד השחר' - החברה ששולטת ב־50% מקטגוריית הממרחים המתוקים בשוק הישראלי - לא הכל מתוק: בעיתון 'ידיעות אחרונות' מתפרסם הבוקר (חמישי), כי היחסים בין בעלי מפעל השוקולד המיתולוגי, בני משפחת וידברג, מרים ביותר: אבנר וידברג, שנבחר לקבל פרס מפעל חיים על ידי איגוד המזון, אף נאלץ לאחרונה להסיר את מועמדותו ולא יקבל את הפרס הזה, לאחר שטורפדה זכייתו על ידי בן דודו ושותפו, משה וידברג. והכל - על רק סכסוך שותפים בשל חילוקי דעות ניהוליים.

אבנר היה אמור לקבל את הפרס לקבל מעל הבמה בכנס השנתי של איגוד המזון שיתקיים ביום שני הבא בכפר המכביה. מתברר, כי הפרס ששימח את אבנר, לא מצא חן בעיני כל בני דודיו השותפים עמו בחברה - ובראשם משה. משה הוא בנו של אלטר וידברג ז"ל, ואבנר הוא בנו של יעקב וידברג ז"ל - שניים מחמשת האחים המייסדים.

גורמים המקורבים לצדדים מספרים ל'ידיעות', כי משה חשב שהקרדיט לא מגיע לאבנר וכי תרומת שאר השותפים אינה פחותה, ולכן פנה בכתב באמצעות עורך דינו לוועדת הפרס בדרישה לבטל את ההחלטה. העילה הרשמית: על פי התקנון של איגוד המזון, על מקבל הפרס צריך להמליץ מנכ"ל או יו"ר החברה.

משה טען כי לחברת השחר העולה אין כעת מנכ"ל או יו"ר - כחלק מהסכסוך המשפחתי - ולכן תנאי הסף לקבלת הפרס לא יכול להתקיים. "בן דודי מתחזה ליו"ר", נכתב בפנייה לוועדת הפרס.

לאחר המבוכה שנגרמה באיגוד המזון ובעצת היועץ המשפטי של האיגוד, נאלץ כאמור אבנר וידברג להסיר את מועמדותו, והשנה לראשונה לא יוענק הפרס. איגוד המזון של התאחדות התעשיינים מעניק מדי שנה פרס מפעל חיים לתעשיין מזון עבור הישגים ארוכי שנים ועל פועלו בתעשייה. בעבר קיבלו את הפרס יעקב מלאך בעלי אחווה, עזרא גד בעלי מחלבות גד, דן פרופר מאסם ועוד.

לטענת משה וידברג, יש ביניהם סוג של סכסוך משפחתי. "אבנר לא היה פעיל במפעל בשנים האחרונות", לדבריו. "הוא עבר לתל-אביב ונכנס לפעילות באגף המזון שם יש לו קשרים. הסכסוך נגרם מכך שהייתה לנו לפני שנה תוכנית להשקעה בהעתקת המפעל למקום חדש ואבנר התנגד ובמקום להשקיע, רצה למשוך את הכסף. אז פתאום שומעים שהוא מקבל פרס? ברור שהתנגדנו. הוא דירקטור בחברה - לא מנכ"ל ולא יו"ר".

מטעמו של אבנר וידברג נמסר: "ביני לבין משה קיימים חילוקי דעות מקצועיים לגבי אופן ניהול החברה. פעולותיו לשלילת הפרס משוקולד השחר מטעמי נקמנות אישית, כמו גם התבטאויותיו בידיעה זו אומרות דרשני ומעידים על כך כי טובת המפעל, העובדים ובעלי המניות אינה עומדת לנגד עיניו".

'השחר העולה', היא חברה ישראלית המייצרת ממתקים המבוססים על שוקולד וכן ממרחים שונים. המוצר המזוהה עם החברה יותר מכל הוא ממרח השוקולד "השחר העולה", אותו היא מייצרת מאז 1955. מותג זה מחזיק בנתח שוק משמעותי משוק ממרחי השוקולד בישראל. השחר העולה הוא השחקן המרכזי בקטגוריית הממרחים המתוקים בישראל, כשהוא מחזיק ב־50% מהקטגוריה במונחים כמותיים. לצידו של השחר העולה, פועלים מתחרים ישראליים, בהם ממרח שוקולד פרה של שטראוס, וגם בינלאומיים – שהמרכזי שבהם הוא נוטלה, שמציע ממרח על בסיס אגוזים.

החברה הוקמה עם הקמת המדינה בקריית־אתא - 'כפר אתא', כפי שהוא נקרא אז - על ידי חמישה אחים ממשפחת וידברג. בתחילה נקרא המפעל הקטן שהקימו "השחר האחים וידברג". את המילה "שחר" הוסיפו לשמם בשל יופיו של השחר. תחילה ייצרו במפעל ממתקים שונים, כגון חלבה, ופלים וריבות. לפני כ-50 שנה חברה למשפחת וידברג משפחת לבקוביץ', והמפעל התרחב. עם השינוי בבעלות על החברה, שונה גם שמה לשמה הנוכחי – "השחר העולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר