הימור גורלי

הבן נדרש לשלם עשרות אלפי שקלים לקיוסק בו שיחקה אמו

עבור בנה של קשישה מחולון, החלטת משרד האוצר לאסור בקרוב את הצבת מכונות המזל של מפעל הפיס, באה מאוחר מידי: אמו הורישה לו חוב על סך עשרות אלפי שקלים, תוצאת הימוריה הרבים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מכונות מזל (צילום: shutterstock)

קשישה מחולון הלכה לעולמה לאחר שנהגה במשך שנים רבות להמר במכונות פיס בקיוסק ברחוב סוקולוב בעיר, ואת בנה שירש אותה, היא הותירה להתמודד עם תוצאות הימוריה. האישה הקפידה לשלם על הימוריה במזומן ובשטר התחייבות עליו חתמה עם בעל המקום, כאשר כל אחד מהם קיבל העתק של ההתחייבות. בכל פעם היא הייתה פורעת את השטר, ושוב משלמת עבור המשחקים במזומן וקונה שטר חוב חדש.

בשלב מסוים הביע בעל המקום חשש כי היא לא תוכל לעמוד בחובותיה, אך היא הרגיעה אותו ולטענתו הבטיחה כי בנה יגבה אותה במקרה הצורך. לאחרונה הפסיקה האישה להגיע לקיוסק ללא כל התראה מוקדמת. בעל המקום התקשר לביתה ושם ענה לו בנה שסיפר כי אמו הלכה לעולמה לפני כחודש. בעל המקום הביע את תנחומיו אך נאלץ לספר לבן על החוב שצברה אמו, בסך 22 אלף שקל, וביקש ממנו לבוא להסדירו בהקדם.

אלא שלטענת בעל הקיוסק, כך מדווח mynet, הבן סירב לשלם את החוב על אף שהוצג בפניו השטר עליו חתמה אמו. לאחר מספר ניסיונות להגיע להבנות עם הבן, הגיש בעל הקיוסק נגד הבן כתב תביעה לבית משפט השלום בתל אביב.

בכתב התביעה נחשף, כי הקשישה צברה את החוב בעקבות משחקים במכונות של מפעל הפיס. בעל הקיוסק ביקש כי בית המשפט יאלץ את בנה לשלם לו את החוב וכן תוספת עבור עוגמת נפש והוצאות משפט. בסך הכל תובע בעל הקיוסק 25 אלף שקל עבור חובותיה של הקשישה.

כזכור, בתחילת החודש הודיע שר האוצר משה כחלון, כי בכוונתו להורות על הוצאת מכונות המזל של מפעל הפיס אל מחוץ לחוק, מאחר והתברר כי הפעלת מכונות אלה פוגעת דווקא בשכבות החלשות, כאשר מובטלים ואנשים קשיי יום רבים מתמכרים ל־500 מכונות המזל שפזורות בקיוסקים ברחבי הארץ ומאבדים במשחקים בהן את כספם המועט.

אמנם מפעל הפיס הצהיר כי יקבל כל החלטה של המדינה, אך דווקא בעלי החנויות שמחזיקים את המכונות מטילים ספק ביעילות ההחלטה. "על המכונות יושבים בעיקר קשישים שמשעמם להם, לא המהמרים הכבדים, אלה מתעסקים בדברים אחרים. אם המדינה רוצה לטפל במהמרים המכורים שתעשה את זה ושלא תשחק בשטויות ותציק דווקא לאנשים הקטנים", מסביר בעל קיוסק גדול ומוכר בחולון, אותו פוקדים מאות מהמרים מדי יום. "מי שמכור להימורים מכור גם לכרטיסים, גם לווינר וגם למשחקי פוקר פיראטיים", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר